Избор на редактора

Британски регулатор разследва дали хазартните мемове са опасни за деца

от BetNews

11.09.2024



Хазартни забавни изображения в интернет, наричани още мемове, са обект на разследване от страна на надзорния орган за реклама в Обединеното кралство. Причината за това е фактът, че този вид съдържание се харесва от деца, заради което се смята, че то може да представлява риск за тях.

Службата за рекламни стандарти (ASA) проучва мемовете, които се споделят онлайн от фирми за хазарт, съобщава i News. Това включва забавно съдържание, което се споделя онлайн, за да се изгради по-добра информираност за бранда. ASA отговаря за регулирането на платената и неплатената реклама в Обединеното кралство.

Според изследване, посочено в плановете на предишното правителство за реформиране на хазартната индустрия, този вид маркетинг е четири пъти по-привлекателен за лица под 18 години, отколкото за възрастни.

Смята се, че

тази форма на съдържание може да насърчи по-младите хора да следват хазартни компании и дейности,

въпреки че законовата възраст за залагане в Обединеното кралство е 18 години.

Смята се, че текущото разследване от рекламния орган включва разглеждане на няколко жалби, съобщава сайтът readwrite.com. Въпреки че регулаторът не може да предостави информация за разследванията, негови представители са коментирали пред i News, че се заема със случаи от жалби, включително два случая от университета в Бристол.

Изследователи именно от това висше учебно заведение са провели многобройни проучвания по казуса и са установили, че

маркетингът на това съдържание силно привлича хората под 18 години.

„Притеснението е, че тези реклами крият пристрастяващата природа на хазарта зад хумора”, казва преподавателят по маркетинг в университета Рафаело Роси. Според него непълнолетните лица, които започват да следват хазартните компании онлайн заради забавното съдържание, са изложени на промоция и на финансови стимули като бонуси за регистрация и др.

Той също така смята, че британският регулатор се е забавил с разглеждането на този казус. От 2019 г. стотици хиляди реклами са публикувани от хазартни брандове и са били видяни от деца, посочва Роси. Проучването на няколко отделни реклами е малко вероятно да доведе до значима разлика, допълва той.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Съдийският инструктор Баялцалиев за BetNews: Не са виновни реферите, а тези които ги ръководят

Детелин Баялцалиев е бивш футболен съдия. Ръководил е повече от 550 мача в България и чужбина, като асистент рефер. Един от най-добрите съдийски инструктори и анализатори в България, често е канен на международни форуми да обучава младите арбитри. Разговаряхме с Баялцалиев по наболялата тема, дали българските съдии се справят добре със своите задачи на терена. […]

image

Легендата Пламен Николов за BetNews: Това е нивото на националния отбор

Пламен Николов е бивш футболист на Левски, Локомотив София и Септември. Играе за националния отбор от 1991 до 1994 година. Част от златното поколение, спечелило бронзовите медали на Световното първенство през 1994-та в САЩ. Пази през второто полувреме в мача за третото място срещу Швеция. Единственият вратар на Мондиал 94, който няма допуснат гол в […]

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]