Избор на редактора

Британски регулатор разследва дали хазартните мемове са опасни за деца

от BetNews

11.09.2024



Хазартни забавни изображения в интернет, наричани още мемове, са обект на разследване от страна на надзорния орган за реклама в Обединеното кралство. Причината за това е фактът, че този вид съдържание се харесва от деца, заради което се смята, че то може да представлява риск за тях.

Службата за рекламни стандарти (ASA) проучва мемовете, които се споделят онлайн от фирми за хазарт, съобщава i News. Това включва забавно съдържание, което се споделя онлайн, за да се изгради по-добра информираност за бранда. ASA отговаря за регулирането на платената и неплатената реклама в Обединеното кралство.

Според изследване, посочено в плановете на предишното правителство за реформиране на хазартната индустрия, този вид маркетинг е четири пъти по-привлекателен за лица под 18 години, отколкото за възрастни.

Смята се, че

тази форма на съдържание може да насърчи по-младите хора да следват хазартни компании и дейности,

въпреки че законовата възраст за залагане в Обединеното кралство е 18 години.

Смята се, че текущото разследване от рекламния орган включва разглеждане на няколко жалби, съобщава сайтът readwrite.com. Въпреки че регулаторът не може да предостави информация за разследванията, негови представители са коментирали пред i News, че се заема със случаи от жалби, включително два случая от университета в Бристол.

Изследователи именно от това висше учебно заведение са провели многобройни проучвания по казуса и са установили, че

маркетингът на това съдържание силно привлича хората под 18 години.

„Притеснението е, че тези реклами крият пристрастяващата природа на хазарта зад хумора”, казва преподавателят по маркетинг в университета Рафаело Роси. Според него непълнолетните лица, които започват да следват хазартните компании онлайн заради забавното съдържание, са изложени на промоция и на финансови стимули като бонуси за регистрация и др.

Той също така смята, че британският регулатор се е забавил с разглеждането на този казус. От 2019 г. стотици хиляди реклами са публикувани от хазартни брандове и са били видяни от деца, посочва Роси. Проучването на няколко отделни реклами е малко вероятно да доведе до значима разлика, допълва той.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]