Избор на редактора

Емил Кошлуков: БНТ има загуба от няколко милиона лева заради промените в Закона за хазарта

от BetNews

26.09.2024



След приемането на промените в Закона за хазарта (ЗХ) при нас загубата от вече сключени договори е в размер на няколко милиона лева. Това каза генералният директор на БНТ Емил Кошлуков пред Съвета за електронни медии (СЕМ).

Според него моделът на „сублицензиране“, използван от БНТ за закупуване на права за спортни събития съвместно с частна медия, е работил добре до този момент. „Ние се опитвахме да го спазваме. Участвахме на търговете пред ФИФА и спечелихме първенствата и за 2026 г., и за 2030 г.“, каза Кошлуков. Допълни, че

ако няма нова промяна в ЗХ, то БНТ ще има загуби от порядъка на десетки милиони заради правата, които големите федерации държат и продават.

Ако българските зрители искат да гледат българските отбори и спортисти, които участват в световни състезания, държавата трябва да прецени, че това е важно и да го финансира, посочи Емил Кошлуков. Генералният директор на БНТ заяви, че обществената телевизия не може да финансира това в рамките на субсидията си, тъй като разходите са огромни.

Симона Велева, която е член на СЕМ, отбеляза, че

промените в ЗХ не са ограничили рекламите за хазарт, а по-скоро са лишили медиите от сериозни бюджети в средата на бюджетната година.

Това се отрази и при БНТ, особено по отношение на отразяването на двете спортни събития – Европейското първенство по футбол и Летните олимпийски игри в Париж, обясни тя.

„Има един отлежаващ проект, който предвиждаше да се финансира обществената мисия – тя да бъде ясно дефинирана. И ако това нещо се случи и има наистина мнозинство, което да е политическо и което да подкрепи тази идея, тогава ние ще имаме ясно финансиране, което ще следва тези спортни цикли, държавата ще ги финансира“, каза Симона Велева. Според Емил Кошлуков целево финансиране има и сега. „Аз говоря за предстоящите първенства, защото търговете за 2026 и 2030 г. минаха“, каза той.

Въпросът, свързан с финансирането на спортните права, е изключително болезнен, отбеляза и Габриела Наплатанова, която изпълнява длъжността председател на СЕМ. Тя каза, че регулаторът предстои да реализира представително проучване относно това какви са очакванията на българското общество спрямо обществения доставчик на медийни услуги.

Припомняме, че че рекламите на хазарт във всички медии – печатни, телевизии, радиа и сайтове бяха спрени от Народното събрание, което прие тези промени в Закона за хазарта в края на месец април тази година. Промоцията е забранена и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество – държавна и общинска собственост, с изключение на обекти, които имат издаден хазартен лиценз



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]