Избор на редактора

ЕС готви нови мерки за по-лесно разпознаване на рисково хазартно поведение

от BetNews

27.12.2022



Европейският съюз подготвя въвеждане на нови мерки за по-лесно разпознаване на рисково хазартно поведение. Това съобщава сайтът igamingbusiness.com.

За приемането на тези мерки настояват от Европейската асоциация за игри и залагания (EGBA). От там призовават Европейската комисия да въведе общоевропейски стандарти за маркери на вредата от хазарта. Целта е да се създадат последователни подходи за намаляването на неблагоприятните последствия в целия континент.

Европейският комитет по стандартизация (CEN) създава редица европейски стандарти, които се използват в търговията в държавите-членки, пишат от igamingbusiness.com. Европейските стандарти включват редица спецификации за определени продукти, които се продават в ЕС.

Комитетът в момента провежда гласуване измежду своите членове, националните органи по стандартизация на европейските страни, за да определи дали предложението на EGBA трябва да бъде одобрено. Резултатът трябва да стане ясен до края на годината.

Редица учени, занимаващи се с вредата от хазарта, също подписаха писмо в подкрепа на стандарта. Сред тях са професор Сали Гейнсбъри от университета в Сидни, д-р Марк Грифитс от университета Нотингам Трент и Емили Арден-Клоуз от университета в Борнмът.

“Като експерти и организации, работещи за предотвратяване на вредите от хазарта в Европа, надеждните маркери на вредата са от решаващо значение, за да ни помогнат да идентифицираме проблемното хазартно поведение и да разберем как то води до вреда, свързана с хазарта. Видовете хазартно поведение, които се класифицират като маркери на вреда, могат да варират в зависимост от операторите, организациите за предотвратяване на вредите и страните, което може да означава, че някои подходи за превенция са неоптимални”, казват те.

По думите им, един добре информиран и споделен списък с маркери за вреда, включващ най-добрите практики и най-новите налични изследвания, би осигурил достоверен и надежден показател за точно откриване на рисково поведение във всички типове игри и контексти на играчите.

„Създаването на стандарт би помогнало за по-ефикасно и по-бързо откриване на рисково хазартно поведение и с него би помогнало за постигане на целите на политиката на националните власти по хазарта за защита на техните граждани от вреди, свързани с хазарта“, допълват експертите.

Ако предложението бъде прието, учените, здравните експерти, властите, операторите и потребителските организации ще участват в консултации при разработването на стандарта.

По-рано тази година проучване , поръчано от Европейската асоциация за игри и залагания (EGBA) и проведено от д-р Маргарет Каран от City University of London, установи „значителни разлики“ в начина, по който различните европейски държави наблюдават и маркират случаи на проблем с хазарта.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]