Избор на редактора

Голям британски вестник вече няма да рекламира хазартни компании

от BetNews

21.06.2023



Собствениците на The Guardian заявиха, че вестникът ще спре да приема реклами от хазартни компании. Решението означава, че реклами за спортни залагания и онлайн казина вече няма да се показват онлайн или да публикуват в печатни издания. Лотарийната реклама обаче все още ще бъде допускана в изданието.

От изданието публикуваха блог съобщение, озаглавено „Всички залози са спрени: Защо The Guardian реши да отхвърли рекламата на хазарт. В него Анна Бейтсън, главен изпълнителен директор на Guardian Media Group обяснява защо сега от изданието са „решили, че има други начини за генериране на приходи“.

Тя твърди, че проучванията показват „ясна връзка между излагането на реклама на хазарт и увеличените намерения за редовно участие в хазарт”. В резултат на решението рекламите за хазарт няма да се показват във вестника, на неговия уебсайт или в приложението му.

„Проучванията в Обединеното кралство и Австралия разкриват, че мнозинството от населението би подкрепило забрана на рекламите на хазарт, позиция, заета от италианското правителство през 2019 г., и наскоро от белгийското правителство“, казва Бейтсън.

Бялата книга за хазарта в Обединеното кралство отбеляза, че „загубата на приходи от реклами на хазарт може да навреди на способността на обществените радио- и телевизионни оператори да изпълняват задълженията си.

Анна Бейтсън смята, че „предложените от правителството на Обединеното кралство реформи в хазарта не са довели до каквото и да било смислено действие по отношение на рекламата на хазарт“ . И добавя: „В Австралия през следващите седмици трябва да бъде докладвано парламентарно разследване на онлайн хазарта и свързаните с него вреди. Смятаме, че сега е подходящият момент да кажем „не“ на рекламирането на хазарт във всички платформи на The Guardian, в сила в целия свят от 15 юни 2023 г.“

През април беше обявено, че младите залагащи във Великобритания могат да се сблъскат с ограничение на залозите от 2 лири на онлайн слот машини, като част от новите правителствени предложения.

Правителството в Обединеното кралство смята, че мерките, които вече съществуват, допринасят много за защитата на най-уязвимите, пише BBC по темата.

Guardian Media Group, която също управлява изданието Observer, взе решение през 2020 г. да спре да показва реклами на петролни и газови компании.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]

image

Италия: Хазартът измества здравето по разходи

Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]

image

За какво харчат заеми младите: храна, празници и хазарт

Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]