Избор на редактора

Голям британски вестник вече няма да рекламира хазартни компании

от BetNews

21.06.2023



Собствениците на The Guardian заявиха, че вестникът ще спре да приема реклами от хазартни компании. Решението означава, че реклами за спортни залагания и онлайн казина вече няма да се показват онлайн или да публикуват в печатни издания. Лотарийната реклама обаче все още ще бъде допускана в изданието.

От изданието публикуваха блог съобщение, озаглавено „Всички залози са спрени: Защо The Guardian реши да отхвърли рекламата на хазарт. В него Анна Бейтсън, главен изпълнителен директор на Guardian Media Group обяснява защо сега от изданието са „решили, че има други начини за генериране на приходи“.

Тя твърди, че проучванията показват „ясна връзка между излагането на реклама на хазарт и увеличените намерения за редовно участие в хазарт”. В резултат на решението рекламите за хазарт няма да се показват във вестника, на неговия уебсайт или в приложението му.

„Проучванията в Обединеното кралство и Австралия разкриват, че мнозинството от населението би подкрепило забрана на рекламите на хазарт, позиция, заета от италианското правителство през 2019 г., и наскоро от белгийското правителство“, казва Бейтсън.

Бялата книга за хазарта в Обединеното кралство отбеляза, че „загубата на приходи от реклами на хазарт може да навреди на способността на обществените радио- и телевизионни оператори да изпълняват задълженията си.

Анна Бейтсън смята, че „предложените от правителството на Обединеното кралство реформи в хазарта не са довели до каквото и да било смислено действие по отношение на рекламата на хазарт“ . И добавя: „В Австралия през следващите седмици трябва да бъде докладвано парламентарно разследване на онлайн хазарта и свързаните с него вреди. Смятаме, че сега е подходящият момент да кажем „не“ на рекламирането на хазарт във всички платформи на The Guardian, в сила в целия свят от 15 юни 2023 г.“

През април беше обявено, че младите залагащи във Великобритания могат да се сблъскат с ограничение на залозите от 2 лири на онлайн слот машини, като част от новите правителствени предложения.

Правителството в Обединеното кралство смята, че мерките, които вече съществуват, допринасят много за защитата на най-уязвимите, пише BBC по темата.

Guardian Media Group, която също управлява изданието Observer, взе решение през 2020 г. да спре да показва реклами на петролни и газови компании.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Фарьорските острови – спечелени на покер от краля на Дания през 1814 година

Фарьорските острови в момента са автономна област в кралство Дания. Те са разположени между Норвегия и Исландия. В превод името означава „овчи острови“. Гербът на островите е с нарисуван овен, който най-точно символизира наименованието им. Националното знаме е бяло с кръст в червено и синьо. Това е знак за принадлежността на държавата към другите скандинавски […]

image

Машините на GeWeTe не се плашат от еврото

Иновативни системи за боравене с пари в брой, подходящи за всички при управление на игрални зали и казина. Така с едно изречение може да опишем машините на немската компания GeWeTe, които през последните 30 години се доказаха като висококачествени, сигурни и надеждни решения при обработката на пари. Още повече на прага на предизвикателството за хазартните […]

image

Диян Станев е шампион на SPT High Stakes Edition

Диян Станев стана шампион в главното събитие на Smart Poker Tour – High Stakes Edition, след като направи сделка с Мартин Цанков. Така двамата спечелиха по 69 500 лв., а титлата бе за Станев. На трето място с награда от 36 000 лв. се класира Валери Савов, а четвърти с 26 000 лв. е Костадин […]