Избор на редактора
Хазартният бранш и НСС работят върху кодекс за отговорна реклама
от BetNews
13.01.2023
Представители на хазартните браншови организации и Националният съвет за саморегулация (НСС) работят върху кодекс за саморегулация, в който да бъдат разписани принципите и правилата за социално отговорна реклама на хазартната дейност с грижа и отговорност към обществото.
Кодексът ще стъпи върху точките от меморандума, който бе подписан през декември от компаниите, лицензирани да организират хазартни игри онлайн на територията на страната. За това се разбраха НСС и хазартният бранш на проведена съвместна среща.
Правилата са в допълнение към изискванията за рекламата на хазартни игри, заложени в Закона за хазарта и представляват доброволни допълнителни ограничения, които организаторите предприемат с оглед обществения интерес и с цел защита на уязвимите групи сред потребителите. Ще бъдат включени и допълнителни мерки в Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, включително за рекламата на хазартни игри.
Съгласно меморандума:
- в рекламите на хазарт няма да участват хора под 23 години
- няма да се съобщават размерът и видът на бонусите и наградите в рекламите по радиото и телевизията, няма да се излъчват реклами по радиото и телевизията от 5 ч. до 18 ч., освен ако не става дума за спортни събития.
- във всяка реклама ще има “призив за отговорна игра и разумно залагане”
- няма да има реклами близо до училища
- няма да има реклами на детски или юношески спортни екипи
- в рекламите няма хазартните игри да се представят като решение на “социални, образователни, лични, финансови или професионални проблеми”.
Целта е да се ограничи въздействието от рекламата на нелицензираните брандове и сайтове, които представляват най-голям риск за уязвимите социални групи. Така от бранша ще сътрудничат на държавата в борбата срещу нелегалния хазарт. В този смисъл е и решението на организаторите, подписали меморандума, да прекратяват отношенията си със свои партньори (афилиейти), които рекламират нелегален онлайн хазарт и да изискват и от бъдещите си партньори да не популяризират нелицензирани хазартни игри.
На срещата бе изтъкната необходимостта от саморегулацията, тъй като тя надгражда закона. НСС следи и се произнася именно за етичността на рекламата, защото законът не може да разпише всички текстове, а саморегулацията може.
Преглеждания: 179
ОЩЕ НОВИНИ
Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]
Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]
Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]