Избор на редактора
Хазартният бранш и НСС работят върху кодекс за отговорна реклама
от BetNews
13.01.2023
Представители на хазартните браншови организации и Националният съвет за саморегулация (НСС) работят върху кодекс за саморегулация, в който да бъдат разписани принципите и правилата за социално отговорна реклама на хазартната дейност с грижа и отговорност към обществото.
Кодексът ще стъпи върху точките от меморандума, който бе подписан през декември от компаниите, лицензирани да организират хазартни игри онлайн на територията на страната. За това се разбраха НСС и хазартният бранш на проведена съвместна среща.
Правилата са в допълнение към изискванията за рекламата на хазартни игри, заложени в Закона за хазарта и представляват доброволни допълнителни ограничения, които организаторите предприемат с оглед обществения интерес и с цел защита на уязвимите групи сред потребителите. Ще бъдат включени и допълнителни мерки в Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, включително за рекламата на хазартни игри.
Съгласно меморандума:
- в рекламите на хазарт няма да участват хора под 23 години
- няма да се съобщават размерът и видът на бонусите и наградите в рекламите по радиото и телевизията, няма да се излъчват реклами по радиото и телевизията от 5 ч. до 18 ч., освен ако не става дума за спортни събития.
- във всяка реклама ще има “призив за отговорна игра и разумно залагане”
- няма да има реклами близо до училища
- няма да има реклами на детски или юношески спортни екипи
- в рекламите няма хазартните игри да се представят като решение на “социални, образователни, лични, финансови или професионални проблеми”.
Целта е да се ограничи въздействието от рекламата на нелицензираните брандове и сайтове, които представляват най-голям риск за уязвимите социални групи. Така от бранша ще сътрудничат на държавата в борбата срещу нелегалния хазарт. В този смисъл е и решението на организаторите, подписали меморандума, да прекратяват отношенията си със свои партньори (афилиейти), които рекламират нелегален онлайн хазарт и да изискват и от бъдещите си партньори да не популяризират нелицензирани хазартни игри.
На срещата бе изтъкната необходимостта от саморегулацията, тъй като тя надгражда закона. НСС следи и се произнася именно за етичността на рекламата, защото законът не може да разпише всички текстове, а саморегулацията може.
Преглеждания: 128
ОЩЕ НОВИНИ
Хазартен оператор беше представен като нов генерален спонсор на най-голямата зала в България – многофункционалното спортно съоръжение “Арена София” в столицата. От стопанисващото обекта държавно дружество “Национална спортна база” ЕАД съобщиха, че е подписан договор с игралната платформа 8888.bg, по силата на който занапред официалното име на залата ще бъде “Арена 8888 София”. Съобщение за […]
Назначаването на Александър Томаш за треньор на ЦСКА-София предизвика безброй коментари. Начинът, по който си тръгва от Спартак Варна е крайно неприятен за варненските фенове. От първите шест мача, „соколите“ имат четири победи, равенство и само една загуба. Това им отрежда третото място, което е особено престижно. Само, че нещата приключиха скоростно. Томаш вече е […]
България взе участие в най-голямото световно събитие за игри – Gamescom. Форумът се проведе от 21 до 25 август в Кьолн, съобщават от индустрията. По думите им страната ни се включва за първи път в глобалното изложение с национален щанд с над 10 компании за разработка на игри. Сред тях са Incineration Productions, Kipi Interactive, […]