Избор на редактора

Хазартният бранш и НСС работят върху кодекс за отговорна реклама

от BetNews

13.01.2023



Представители на хазартните браншови организации и Националният съвет за саморегулация (НСС) работят върху кодекс за саморегулация, в който да бъдат разписани принципите и правилата за социално отговорна реклама на хазартната дейност с грижа и отговорност към обществото.

Кодексът ще стъпи върху точките от меморандума, който бе подписан през декември от компаниите, лицензирани да организират хазартни игри онлайн на територията на страната. За това се разбраха НСС и хазартният бранш на проведена съвместна среща.

Правилата са в допълнение към изискванията за рекламата на хазартни игри, заложени в Закона за хазарта и представляват доброволни допълнителни ограничения, които организаторите предприемат с оглед обществения интерес и с цел защита на уязвимите групи сред потребителите. Ще бъдат включени и допълнителни мерки в Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, включително за рекламата на хазартни игри.

Съгласно меморандума:

  • в рекламите на хазарт няма да участват хора под 23 години
  • няма да се съобщават размерът и видът на бонусите и наградите в рекламите по радиото и телевизията, няма да се излъчват реклами по радиото и телевизията от 5 ч. до 18 ч., освен ако не става дума за спортни събития.
  • във всяка реклама ще има “призив за отговорна игра и разумно залагане”
  • няма да има реклами близо до училища
  • няма да има реклами на детски или юношески спортни екипи
  • в рекламите няма хазартните игри да се представят като решение на “социални, образователни, лични, финансови или професионални проблеми”.

Целта е да се ограничи въздействието от рекламата на нелицензираните брандове и сайтове, които представляват най-голям риск за уязвимите социални групи. Така от бранша ще сътрудничат на държавата в борбата срещу нелегалния хазарт. В този смисъл е и решението на организаторите, подписали меморандума, да прекратяват отношенията си със свои партньори (афилиейти), които рекламират нелегален онлайн хазарт и да изискват и от бъдещите си партньори да не популяризират нелицензирани хазартни игри.

На срещата бе изтъкната необходимостта от саморегулацията, тъй като тя надгражда закона. НСС следи и се произнася именно за етичността на рекламата, защото законът не може да разпише всички текстове, а саморегулацията може.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Покериграчът Стоян Обрешков пред BetNews за професията, успехите и щастието като начин на живот

Професионалният покер играч Стоян Обрешков в откровено интервю за BetNews: – Мисля, че доста добре ме описват думите – professional risk taker – Турнирът, който ще бележи кариерата ми като върхово постижение, все още предстои – В покера, ако не си изцяло отдаден, успехите, които ще пожънеш, ще са средна работа, както и парите, които […]

image

Борис Колев и Фахредин Мустафов с шампионски титли в Кипър

През последните години Кипър се превърна в една от любимите покер дестинации за родните играчи. От 1-ви до 12-ти май там се проведе фестивалът Merit Mediterranean Poker Party, където българското участие бе отново отлично. Борис Колев стана шампион на $2,000+200 No Limit Hold’em – EAPT Grand Final (Event #3), където участие взеха 1565 играчи и […]

image

Президентът се отказа от ветото, забраната на хазартната реклама влиза в сила

Президентът Румен Радев няма да наложи вето върху промените в Закона за хазарта, с които се предвижда забрана на рекламата на хазарт в медиите. От сайта на Държавния вестник става ясно, че законът ще бъде обнародван в утрешния брой на вестника. Миналата седмица държавният глава заяви пред журналисти, че не е взел окончателно решение за промените […]