Геймблинг

Хазартният сектор у нас с над 50% играещи

от BetNews

02.04.2024



В регистъра за хазартно уязвимите лица у нас има регистрирани почти 36 000 души. Трябва да се насочат усилия за ограничаване на рекламата за хазарт, тъй като тя е способ за манипулация на потребителя. Въпросът е дали известните личности, участващи в тези реклами, си дават сметка, че промотирането на хазарта е пагубно за играещите. Хората трудно поставяме граници за себе си и трудно държим контрол, особено в едно време, в което сме изцяло обърнати към екраните и вниманието ни все повече намалява, това коментира д-р Десислава Безинска-Шеинкова, специалист по хазартни зависимости, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

За по-малко от месец близо 2000 души са подали заявление за вписване в регистъра за хазартно уязвимите лица, от началото на годината хората са над 8100, а от възобновяването на регистъра през 2022 г. има регистрирани почти 36 000 души, като това са само хората, които са си признали, че имат проблем и се опитват да направят нещо за него, каза Безинска-Шеинкова. Тя допълни, че статистиките сочат за 57%, играещи хора, като това включва и нередовните, но зависимостта започва по този начин. Регистрираните в регистъра показват големия ръст на проблема.

Държавните политики трябва да са насочени към намаляване на рекламата за хазарт и работа с цел превенция, особено сред младите и децата, като им се покаже вредите. Специалистът обясни, че България е рядък случай, в който рекламите са толкова силни и агресивни, като това дава сигнал за предстоящо развитие на сектора. Тя допълни, че трябва да има по-силен контрол върху това хора под 18 години да не влизат в игрални зали и казина, както и да има по-сериозна верификация в сайтовете.

Рекламата за хазарт е способ за манипулация, като се внушава на потребителя, че играейки ще задоволят своите нужди и ще се почувстват добре. В условия на финансова нестабилност хората прибягват към опити за бързо набавяне на пари. Обещанията в рекламите често идват от известни хора, участващи в тях.

Гостът смята, че известните личности, участващи в рекламите, не си правят добра услуга, когато участват в подобен тип реклами, заради недоволството, което се генерира:

„Виждаме как се реагира сред обществото на тези хора, които влизат в хазартните реклами. Не знам дали те си дават сметка как вредят на себе си, на децата си и на репутацията си, влизайки в подобен тип реклама и опитвайки се да я представят като нещо не толкова страшно. Реалността е такава хората трудно поставяме граници за себе си и трудно държим контрол, особено в едно време, в което сме изцяло обърнати към екраните и вниманието ни все повече намалява. Със започването веднъж на играта, голяма част от хората, когато получат печалба още в началото, вероятността да стигнат до хазартна зависимост е много голяма. Тези хора, които участват в рекламите не си ли дават сметка, че това е пагубно за играещите.“

Всяка държава си има нейна специфична регулация за хазарта и рекламите свързани с него, но най-често те са или забранени или силно ограничени, за разлика от България. В САЩ залагат на обособяването на специални места за хазарт като Лас Вегас и Атлантик сити. Гостът смята, че обособяването на подобна локация за хазарт би помогнало в ограничаването на зависимостта, тъй като на подобни места се изисква определен дрескод или минимална сума за игра.

Причините за хазартната зависимост са на физиологично и психологическо ниво. Те могат да са свързани с хормонален дисбаланс и нуждата за задоволяване на допаминовия глад, както и повишаване на адреналина.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Зеленски забрани онлайн залаганията за войниците на фронта

Украинският президент Володимир Зеленски подписа декрет, който забранява онлайн залаганията за всички военнослужещи от Военните сили на Украйна (ВСУ), съобщава KyivIndependent. Предложението за забраната идва от Съвета за национална сигурност и отбрана, който настоява за засилване на контрола над игралната индустрия в намиращата се в интензивна военна обстановка държава. Освен тоталната забрана, отнасяща се до […]

image

Баялцалиев пред BetNews: Промените във футбола трябва да се видят незабавно  

Детелин Баялцалиев е бивш футболен съдия. Като асистент рефер е ръководил повече от 550 мача в България и чужбина. С него разговаряхме за промените в българския футбол, които се надяваме да предстоят, както и за проблемите на съдийството у нас. Изборът за президент на БФС „Някои знаеха, че нямат шансове, но се явиха на изборите. […]

image

Молдова позволи рекламата на хазарт, за да подпомогне спорта

Република Молдова ще промени закона за забрана на рекламата на хазарт, който е в сила от няколко години. Това е съобщил министърът на образованието и изследванията Дан Перчун по време на среща с представители на спортните федерации в страната, пише Noi.md. За уверението, дадено от министъра, разказва президентът на молдовската футболна федерация Йон Поалелунджи. „Това, […]