Избор на редактора

“Лас Вегас на Алпите” опитва за забрани казината с референдум

от BetNews

21.01.2023



Малката алпийска държавица Лихтенщайн, известна с живописните си пейзажи и исторически замъци, е напът да се откаже от една индустрия, която през последните години я направи още по-популярна – казината, предава Ройтерс.

В момента на територията на микродържавата с население от едва 40 000 души функционират шест казина, като всички отвориха врати след 2017 г., когато промяна на законите направи хазарта законен, и бързо донесоха на Лихтенщайн прозвището “Лас Вегас на Алпите”.

На казината, в които се тълпят основно комарджии от Австрия, Швейцария и Германия, обаче може да им се наложи да хлопнат кепенците, ако на насрочения за 29 януари референдум победят противниците на хазарта. Те твърдят, че хазартът разваля образа на страната пред света.

В черния списък на държавите

До неотдавна Лихтенщайн беше в черния списък на държавите, считани за данъчни убежища, но през последното десетилетие промени сериозно правилата за данъчна тайна.

Референдумът ще се проведе по инициатива на групата “И Ге Фолкс майнунг” (IG VolksMeinung), създадена специално за борба с “наводнението от казина“. “Не искаме да се утвърдим като център на хазарта в сърцето на Европа”, посочва един от членовете й Гиудо Майер. “Това е сериозен репутационен проблем”.

Ако референдумът приключи с положителен за противниците на казината резултат, те ще трябва да затворят до пет години. А зад тях стоят сериозни световни оператори на хазартни комплекси като австрийските “Казинос Острия интернешънъл” (Casinos Austria International) и “Новоматик” (Novomatic), чиято съдружна компания “Грифон инвест” (Gryphon Invest) непряко владее мажоритарни дялове в половината от казината в Лихтенщайн.

“Надяваме се гласоподавателите да се вслушат в съветите на двете основни партии в страната, както и на икономическата камара и други институции и да приемат, че наличието на един добре регулиран пазар е по-добро от пълна забрана”, посочи “Грифон” в изявление за Ройтерс, цитирано от БТА.

Президентът на асоциацията на казината в Лихтенщайн Райнхард Фишер, който е и директор на най-голямото казино в страната, не смята, че хазартът влошава образа на страната. “Това, което правим, е напълно законно и в някои случаи дори над нивата, изисквани от закона”, посочва той.

Сериозни приходи от хазарта

Освен това казината създават сериозни приходи за Лихтенщайн. През миналата година данъците, генерирани от пътуванията на чуждестраннине комарджии, са възлезли на 50 милиона швейцарски франка.

Властите агитират срещу забраната на казината. Според вицепремиера Сабине Монаури подобна забрана би била “твърде радикална и крайна” и няма да реши проблема с пристрастяването към хазарта. “Искаме да намерим баланса между намаляване на хазартната активност, без обаче напълно за ликвидираме пазара”, казва тя.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]