Новини

Microsoft придобива Blizzard Activision най-рано през 2023 г.

от Екип

05.02.2022



Технологичният гигант търпи критики заради лошата репутация на гейминг компанията

Най-рано догодина се очаква да бъде официализирана сделката за придобиването на Blizzard Activision от страна на технологичния гигант Microsoft. Срокът, в който продажбата може да получи зелена светлина, е регламентиран между лятото на 2022 и лятото на 2023 г. Според експерти в областта обаче Microsoft ще стане собственик на студиото за видеоигри най-рано през следващата година.

Опасения, свързани с риск върху конкуренцията, са основна спирачка на процеса. Сделката ще бъде разглеждана от Федералната търговска комисия и Министерството на правосъдието в САЩ. Придобиването може да бъде блокирано, ако се смята, че то може да намали значително конкуренцията и така да навреди на потребителите чрез повишаване на цени, ограничаване на избора и намалени стимули за иновации.

Това не е първият път, в който основаната от Бил Гейтс компания се изправя срещу подобен казус. Министерството на правосъдието в Щатите съди Microsoft през 1998 г. за предполагаеми монополни практики. Като такава беше посочено включването на Internet Explorer в пакет с Windows и затрудняването на опитите за деинсталиране. След загуба в процеса, Microsoft трябваше да бъде разделена на две компании. Технологичният гигант обаче обжалва с успех. В крайна сметка двете страни постигнаха споразумение, което предотврати разпадането, пише Sportico.com. Проверката от регулаторните органи идва във време, в което и комисията, и министерството дават заявка за по-агресивни мерки спрямо всяка незаконна дейност. В основен фокус са поставени именно технологичните компании.

Едва трета на пазара очаква да бъде самата Microsoft след придобиването на Blizzard Activision. Tencent и Sony ще продължат да са водачи в сферата, смятат представители на компанията на Гейтс, като по този начин определят притесненията за поява на монополни практики за неоснователни.

Прогнозите на експертите до този момент са по-скоро в посока на одобряването на сделката. Въпреки това търговски вериги вече започнаха да отправят предупреждения към своите клиенти. Сред примерите за това са магазините Cora, които се срещат във Франция, Румъния, Белгия и Люксембург. Според сигнал на потребителите в тях се появява табела с надпис: „Забележка до геймърите: Microsoft купи Activision! Изберете вашата машина внимателно.” Снимка в социалната мрежа Туитър показва, че под един от надписите ръкописно е допълнено и заглавието Call of Duty – една от най-популярните игри на гейминг студиото.

Сделката нанася удар и по репутацията на Microsoft след решението Боби Котик да остане изпълнителен директор на Blizzard Activision. Причината – през юли 2021 г. срещу компанията за видеоигри бе заведено дело, свързано с тормоз, токсична работна среда и дискриминация срещу жени. „Запазвайки Боби Котик като главен изпълнителен директор, Microsoft показва, че може да не поправи проблемите на Activision Blizzard толкова скоро, колкото мнозина се надяваха“, пишат от изданието Screen Rant.

 



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]