Геймблинг

Най-големите световни хазартни асоциации

от Жана Софрониева

12.11.2023



Международната асоциация на регулаторите на хазартни игри (IAGR) е форум за срещи на регулатори на хазартни игри от цял свят, за изучаване на техники и стратегии за най-добри практики, за обмен на мнения, информация и обсъждане на законодателство, политики и процедури. В качеството си на водещ международен браншови орган за регулатори на хазартни игри и игри, представляващ юрисдикции и регулатори от цял свят, IAGR информира, защитава, обучава, защитава и обединява членовете си.

Създадена в началото на 80-те години на миналия век като допълнение към Международната асоциация на адвокатите по хазарта, IAGR се превърна в регистрирана асоциация с нестопанска цел през 2011 г. и по този начин започна да предоставя гласност на правителствата, регулаторните агенции и персонала, както и на представителите на международната хазартна индустрия.

IAGR улеснява разговорите с властите, с медиите и с други ключови заинтересовани страни, за да стимулира иновациите, лидерството и за да подкрепя игралната индустрия. В консултативните комитети на IAGR има специализирани представители, които предоставят навременни изследвания за регулаторната среда. А всеки долар се реинвестира обратно в инициативи, които подпомагат членовете на асоциацията.

Асоциацията на играчите, казината и уебмастърите (APCW)

е мястото, където уебмастъри, играчи, партньорски мениджъри и казино програми се обединяват, за да се борят за честност, почтеност и прозрачност в онлайн игралната индустрия. Асоциацията спомага за честната игра, а нейните новинарски емисии “Перспективи” са най-гледаните видеоклипове в индустрията. Това прави APCW водещ авторитетен източник на новини в хазарта.

APCW е основана през 2003 г. от уеб администратор на онлайн игри и борец за правата и почтеността на играчите в индустрията. Членството в APCW е безплатно за уебмастъри и играчи, благодарение на подкрепата на спонсорските партньорски програми.

Американската асоциация за хазартни игри (American Gaming Association –  AGA)

се застъпва за сложни въпроси, които отделният човек не може да разреши сам. Тяхната мисия е да насърчават политиката и бизнес средата, в която законните и регулираните хазартни игри процъфтяват. Асоциацията подкрепя политики, които насърчават реинвестирането в индустрията и иновациите. Те дават приоритет на въпросите, които осигуряват на индустрията най-голяма бизнес стойност. Стратегическите планове за бъдещето са асоциацията да премахне бариерите, които възпрепятстват развитието на игралната индустрия, за да помогнат за отключването на нови възможности, да засилят позиционирането на индустрията като основен икономически фактор, партньор на общността и силен поддръжник на защитата на потребителите.

AGA се старае да регулира ефективно и ефикасно чрез информиране на регулаторите и предоставяне на перспектива на индустрията за интелигентни стъпки, които защитават потребителите, служат на обществения интерес и подкрепят растежа на индустрията и инвестициите. Също така AGA ще помогне за по-голямата прозрачност и по-големия обществен принос чрез водещите практики и идентифициране на ключови въпроси за съвместни действия в индустрията.

AGA се стреми да бъде високоефективна организация, която укрепва организационното и финансовото позициониране, като осигурява финансовата стабилност и използва необходимите ресурси за напредък в приоритетите на индустрията и асоциациите.

Международната асоциация за почтеност в залаганията (Sports Betting Integrity)

е водещият световен глас за почтеност в лицензираната индустрия за залагания. Членовете на асоциацията споделят обща цел за борба с корупцията в залаганията, за да защитят целостта на спорта и на техния бизнес.

Асоциацията е с нестопанска цел и е основана през 2005 г. Нейните членове включват много от най-големите регулирани оператори за залагания в света, активни в Европа, Южна и Северна Америка, Африка. Те преминават през строг процес на проверка и трябва да се придържат към кодекса на асоциацията за поведение.

Международната асоциация за почтеност в залаганията е високоефективен антикорупционен инструмент, предназначен за откриване и докладване на подозрителни залагания. Тя си служи със специализирана платформа за мониторинг, която открива и докладва подозрителна дейност на пазарите за залагания. Асоциацията има дългогодишни партньорства за обмен на информация с ФИФА, УЕФА, ITIA и МОК, както и с много хазартни регулатори.

Разследването, наказателното преследване и санкционирането на страните, участващи в уреждането на мачове, играе значителна роля благодарение на асоциацията и нейните партньори. Тя активно участва в дискусии на високо равнище както на национално, така и на международно ниво, за да подкрепи информираните политики, които защитават законните оператори, спорта и потребителите. SBI поддържа политика на прозрачност и публикува тримесечни доклади за почтеност, анализиращи дейността, отчетена на нейната платформа.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]