Избор на редактора
Необходими са промени в Закона за хазарта, смята председателят на СЕМ Соня Момчилова
от BetNews
13.01.2023
Самоограниченията на бранша в рекламата не са достатъчни
Необходим е нов Закон за хазарта – тази теза представи председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Соня Момчилова пред радио „Фокус“. „Знаем, че има един законопроект, който отлежава в парламента, на Валери Симеонов. Може би не е лошо да се извади, да се прочете отново, да си го припомнят, да добавят, да го актуализират или пък да предложат нов такъв“, коментира тя.
По думите й, всичко е в ръцете на депутатите, а медийният регулатор е свършил своята работа, като е повдигнал темата за рекламата на хазарта. СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции, посочи Момчилова. Тя припомни, че регулаторите в Италия и Норвегия са готови да помогнат при създаването на нови законови разпоредби с ноу-хау от техните страни.
Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите, която миналата година сключи меморандум със СЕМ за сътрудничество. Според документа, в случаи на съмнение за нарушение медийният регулатор предоставя записи на разпространеното аудио- или аудио-визуалното съдържание, както и още данни за доставчика и за услугата. НАП пък дава обобщена информация за резултатите от проверките, осъществени по сигнал на СЕМ. Към момента има около 10 наказателни постановления на НАП във връзка с рекламата на хазарт, като от съвета са изпратили нови сигнали в дните около коледните празници.
Момчилова коментира и мерките на саморегулация, около които хазартният бранш се обедини в началото на 2023 г. По думите й, решението на операторите е „похвално и е първа стъпка“, но не е достатъчно. „Пак ще кажа, оттук нататък доколко, как, дали да се регулира хазартът, за съжаление не е работа на СЕМ. Това много ясно трябва да се разбере. Ние, разбира се, ще продължаваме да тревожим, да напомняме, да поставяме ребром въпроса, да препращаме сигнали до НАП“, обясни Соня Момчилова.
Всяка регулация трябва да намери златната среда, която да постигне най-добър обществен баланс, каза пред Радио Пловдив бившият председател на медийният регулатор София Владимирова. По думите й, мерките за реклама на хазарта могат да бъдат много забраняващи, но същевременно от тях да няма никакъв ефект. Тогава рекламите на хазарт биха навлезли в сивия сектор, а това не е от полза за никого, уточни Владимирова. И припомни, че през 2018 г., когато тя бе начело на регулатора, СЕМ е поискал рекламата на хазарт да бъде намалена количествено и да се излъчва след 22:00 часа.
Преглеждания: 183
ОЩЕ НОВИНИ
Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]
Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]
Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]