Избор на редактора

Необходими са промени в Закона за хазарта, смята председателят на СЕМ Соня Момчилова

от BetNews

13.01.2023



Самоограниченията на бранша в рекламата не са достатъчни

Необходим е нов Закон за хазарта – тази теза представи председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Соня Момчилова пред радио „Фокус“. „Знаем, че има един законопроект, който отлежава в парламента, на Валери Симеонов. Може би не е лошо да се извади, да се прочете отново, да си го припомнят, да добавят, да го актуализират или пък да предложат нов такъв“, коментира тя.

По думите й, всичко е в ръцете на депутатите, а медийният регулатор е свършил своята работа, като е повдигнал темата за рекламата на хазарта. СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции, посочи Момчилова. Тя припомни, че регулаторите в Италия и Норвегия са готови да помогнат при създаването на нови законови разпоредби с ноу-хау от техните страни.

Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите, която миналата година сключи меморандум със СЕМ за сътрудничество. Според документа, в случаи на съмнение за нарушение медийният регулатор предоставя записи на разпространеното аудио- или аудио-визуалното съдържание, както и още данни за доставчика и за услугата. НАП пък дава обобщена информация за резултатите от проверките, осъществени по сигнал на СЕМ. Към момента има около 10 наказателни постановления на НАП във връзка с рекламата на хазарт, като от съвета са изпратили нови сигнали в дните около коледните празници.

Хазартният бранш и НСС работят върху кодекс за отговорна реклама
ПРОЧЕТИ

Момчилова коментира и мерките на саморегулация, около които хазартният бранш се обедини в началото на 2023 г. По думите й, решението на операторите е „похвално и е първа стъпка“, но не е достатъчно. „Пак ще кажа, оттук нататък доколко, как, дали да се регулира хазартът, за съжаление не е работа на СЕМ. Това много ясно трябва да се разбере. Ние, разбира се, ще продължаваме да тревожим, да напомняме, да поставяме ребром въпроса, да препращаме сигнали до НАП“, обясни Соня Момчилова.

Всяка регулация трябва да намери златната среда, която да постигне най-добър обществен баланс, каза пред Радио Пловдив бившият председател на медийният регулатор София Владимирова. По думите й, мерките за реклама на хазарта могат да бъдат много забраняващи, но същевременно от тях да няма никакъв ефект. Тогава рекламите на хазарт биха навлезли в сивия сектор, а това не е от полза за никого, уточни Владимирова. И припомни, че през 2018 г., когато тя бе начело на регулатора, СЕМ е поискал рекламата на хазарт да бъде намалена количествено и да се излъчва след 22:00 часа.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Покериграчът Стоян Обрешков пред BetNews за професията, успехите и щастието като начин на живот

Професионалният покер играч Стоян Обрешков в откровено интервю за BetNews: – Мисля, че доста добре ме описват думите – professional risk taker – Турнирът, който ще бележи кариерата ми като върхово постижение, все още предстои – В покера, ако не си изцяло отдаден, успехите, които ще пожънеш, ще са средна работа, както и парите, които […]

image

Борис Колев и Фахредин Мустафов с шампионски титли в Кипър

През последните години Кипър се превърна в една от любимите покер дестинации за родните играчи. От 1-ви до 12-ти май там се проведе фестивалът Merit Mediterranean Poker Party, където българското участие бе отново отлично. Борис Колев стана шампион на $2,000+200 No Limit Hold’em – EAPT Grand Final (Event #3), където участие взеха 1565 играчи и […]

image

Президентът се отказа от ветото, забраната на хазартната реклама влиза в сила

Президентът Румен Радев няма да наложи вето върху промените в Закона за хазарта, с които се предвижда забрана на рекламата на хазарт в медиите. От сайта на Държавния вестник става ясно, че законът ще бъде обнародван в утрешния брой на вестника. Миналата седмица държавният глава заяви пред журналисти, че не е взел окончателно решение за промените […]