Избор на редактора

Необходими са промени в Закона за хазарта, смята председателят на СЕМ Соня Момчилова

от BetNews

13.01.2023



Самоограниченията на бранша в рекламата не са достатъчни

Необходим е нов Закон за хазарта – тази теза представи председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Соня Момчилова пред радио „Фокус“. „Знаем, че има един законопроект, който отлежава в парламента, на Валери Симеонов. Може би не е лошо да се извади, да се прочете отново, да си го припомнят, да добавят, да го актуализират или пък да предложат нов такъв“, коментира тя.

По думите й, всичко е в ръцете на депутатите, а медийният регулатор е свършил своята работа, като е повдигнал темата за рекламата на хазарта. СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции, посочи Момчилова. Тя припомни, че регулаторите в Италия и Норвегия са готови да помогнат при създаването на нови законови разпоредби с ноу-хау от техните страни.

Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите, която миналата година сключи меморандум със СЕМ за сътрудничество. Според документа, в случаи на съмнение за нарушение медийният регулатор предоставя записи на разпространеното аудио- или аудио-визуалното съдържание, както и още данни за доставчика и за услугата. НАП пък дава обобщена информация за резултатите от проверките, осъществени по сигнал на СЕМ. Към момента има около 10 наказателни постановления на НАП във връзка с рекламата на хазарт, като от съвета са изпратили нови сигнали в дните около коледните празници.

Хазартният бранш и НСС работят върху кодекс за отговорна реклама
ПРОЧЕТИ

Момчилова коментира и мерките на саморегулация, около които хазартният бранш се обедини в началото на 2023 г. По думите й, решението на операторите е „похвално и е първа стъпка“, но не е достатъчно. „Пак ще кажа, оттук нататък доколко, как, дали да се регулира хазартът, за съжаление не е работа на СЕМ. Това много ясно трябва да се разбере. Ние, разбира се, ще продължаваме да тревожим, да напомняме, да поставяме ребром въпроса, да препращаме сигнали до НАП“, обясни Соня Момчилова.

Всяка регулация трябва да намери златната среда, която да постигне най-добър обществен баланс, каза пред Радио Пловдив бившият председател на медийният регулатор София Владимирова. По думите й, мерките за реклама на хазарта могат да бъдат много забраняващи, но същевременно от тях да няма никакъв ефект. Тогава рекламите на хазарт биха навлезли в сивия сектор, а това не е от полза за никого, уточни Владимирова. И припомни, че през 2018 г., когато тя бе начело на регулатора, СЕМ е поискал рекламата на хазарт да бъде намалена количествено и да се излъчва след 22:00 часа.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Най-голямата зала в България бе кръстена на хазартен оператор

Хазартен оператор беше представен като нов генерален спонсор на най-голямата зала в България – многофункционалното спортно съоръжение “Арена София” в столицата. От стопанисващото обекта държавно дружество “Национална спортна база” ЕАД съобщиха, че е подписан договор с игралната платформа 8888.bg, по силата на който занапред официалното име на залата ще бъде “Арена 8888 София”. Съобщение за […]

image

Коментар на седмицата: Бебетата на Стойчо

Назначаването на Александър Томаш за треньор на ЦСКА-София предизвика безброй коментари. Начинът, по който си тръгва от Спартак Варна е крайно неприятен за варненските фенове. От първите шест мача, „соколите“ имат четири победи, равенство и само една загуба. Това им отрежда третото място, което е особено престижно. Само, че нещата приключиха скоростно. Томаш вече е […]

image

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри – Gamescom. Форумът се проведе от 21 до 25 август в Кьолн, съобщават от индустрията. По думите им страната ни се включва за първи път в глобалното изложение с национален щанд с над 10 компании за разработка на игри. Сред тях са Incineration Productions, Kipi Interactive, […]