Избор на редактора

Нова телевизия готви иск за претърпени вреди от забраната на хазартна реклама

от BetNews

15.09.2024



Нова телевизия подготвя иск за обезщетение на претърпените вреди, произтекли от внезапните промени, засягащи медийната индустрия, съобщава “Дневник”. Става дума за ефекта от забраната на рекламата на хазарт, приета в края на април.

От групата припомнят, че браншовата организация на телевизионните оператори АБРО вече е подала жалба до еврокомисията, и оценяват забраната като негативна не само за тях, а за целия медиен пазар, особено с въвеждането й в средата на финансовата година.

Оценката е, че е желанието за ограничаване на рекламите не защитава подрастващите, а по-скоро концентрира съобщенията в големите социални мрежи и външната реклама.

“Считаме, че ограниченията, въведени с последните промени в Закона за хазарта, са в противоречие с българската Конституция и не съответстват на правото на ЕС. Експертните анализи сочат, че мярката не съответства на Европейската медийна регулация и практиката на съда на ЕС, според които всяко ограничение на търговските съобщения, трябва да бъде обосновано, пропорционално и ефективно за постигане на поставената цел”, казват още от “Нова телевизия”.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]