Геймблинг

НС окончателно прие забраната на хазартна реклама в медиите

от BetNews

30.04.2024



Народното събрание прие окончателно забраната на хазартна реклама в медиите. Законопроектът, предложен на 24 април от Йордан Цонев от ДПС и Теменужка Петкова от ГЕРБ-СДС, беше приет единодушно и без дебат на второ четене със 198 гласа „за“.

Според текста на приетия закон се забранява рекламата на хазартни игри в радио- и телевизионни програми, с изключение на излъчването на тиражите на Държавно предприятие „Български спортен тотализатор“ и тяхното анонсиране, в печатни произведения и електронни медии, включително и интернет страници.

Хазартната реклама се забранява още на обществени места, включително фасади на сгради,

върху имущество държавна собственост и общинска собственост, с изключение на обекти, които имат издаден лиценз по реда на Закона за хазарта.

Допускат се промоционални съобщения на хазартни игри върху външни изградени съоръжения тип билборд, които се намират на разстояние не по-малко от 300 метра от образователни институции – училища, университети, детски градини, от читалища, детски площадки, ученически и студентски общежития, както и от обекти, в които се предоставят социални услуги на деца и младежи. Рекламата се позволява още върху екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни материали или продукти на спортни федерации, клубове, сдружения и организации, освен върху спортна екипировка и материали, предназначени за ползване от малолетни и непълнолетни лица.

Не е позволено в рекламата на хазартни игри да се съдържат цифри, като ще се допуска обявяване на имена, вид, разновидност на хазартните игри, търговската марка на организатора. Минимум 10 процента от площта на рекламите трябва да са заети с текста „Хазартът носи риск от развиване на зависимост“.

Рекламното съдържание в медиите ще бъде следено от Съвета за електронни медии (СЕМ),

откъдето следва да сезират Националната агенция за приходите (НАП) при установяване на нарушение.

Хазартни игри с игрални автомати и в игрално казино ще могат да се организират само в населени места с над 10 000 жители, като се дава тригодишен срок на операторите да приведат дейността си в съответствие с приетите промени. Изключение ще се прави за национални курорти и населени места, отстоящи на не повече от 30 км от шосейните, железопътните и речните гранични контролно-пропускателни пунктове на България.

Петдесет процента от вноската на хазартните оператори за социална отговорност ще бъде за Министерството на здравеопазването, а парите ще се използват за лечение на зависимости от хазарт. Планира се това да влезе в сила след четири месеца.

До хазартни игри няма да бъдат допускани хора, които получават месечна социална помощ,

хора с психични разстройства, вписани в регистъра по Закона за здравето, и хора, поставени под запрещение.

Ще бъдат определени и минимални мерки, които хазартните оператори трябва да предприемат за ограничаване на рисковото поведение при онлайн залагания. Те влизат в сила от 1 януари 2025 г.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]