Избор на редактора

Обмислят забрана на рекламата на хазарт в Австралия, медии и клубове на нож срещу идеята

от BetNews

15.04.2024



Федералното правителство на Австралия започва обществено обсъждане на идеята за тотална забрана на рекламата на хазартни игри в медиите. В последният месец са били проведени редица срещи между държавата и представители на големи медии в съобщава The Sydney Morning Herald.

Както и в България наскоро, когато темата за забрана на рекламата на хазарт бе отново повдигната в парламента, но бе ползвана основно за политически популизъм и не успя да мине в пленарна зала, в Австралия идеята предизвиква редица опасения от спортни клубове и медии, чиито основни спонсори са бетинг компании. Тези фирми се включват и в редица благотворителни инициативи, в кампании за поддръжка на талантливи спортисти и т.н.

Парламентът отказа да забрани напълно рекламата на хазарт
ПРОЧЕТИ

И отново – както и у нас, идеята за забрана на рекламата на хазарта получава подкрепа от страна на редица партии в австралийския парламент с цел политически дивиденти. Така например, припомня изданието, бившият депутат Пета Мърфи, починала в края на 2023 година, бе лансирала кампания за забрана на онлайн залозите с мотото – „Печелиш нещо, губиш повече“ (You win some, you lose more).

Все още обаче федералното правителство се колебае по въпроса и не е въвело нови рестрикции за сектора. Ако идеята обаче се осъществи, то следва да бъдат забранени всички реклами на промоции на платформи за хазартни игри, както и самото предлагане на промоции. Това би обхванало както и конвенционалните медии като телевизия и радио, така и онлайн платформите, но следва да се случва поетапно, като на първо време забраната ще важи в час пик или тогава, когато масово родителите си карат или прибират децата си от училищата.

Втората стъпка, планира законопроектът, е да се забранят хазартните реклами час преди и час след спортни срещи, излъчвани в ефира, а букмейкърите няма да имат право да поставят реклами и на спортните стадиони.

Третата стъпка е да се забрани всякаква реклама от 6 часа сутринта до 22 часа вечерта, а финалната цел е забраната да стане абсолютна от началото на 2026 година.

The Sydney Morning Herald цитира мнението на редица босове на спортни клубове и медийни корпорации, които обаче са настроени меко казано скептично към идеята за готвената забрана. Според тях е нереалистично тя да бъде приложена в предвидените срокове, както и че ще е на практика невъзможно тя да бъде приложена ефективно в социални платформи като Facebook, Instagram, YouTube, Spotify, TikTok и т.н.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Суперкомпютърът на Opta “определи” шампиона на Евро 2024

Финалът на Шампионската лига вече е в историята, но феновете не трябва да чакат дълго за следващото си футболно приключение, което ще е продължително и интересно. Цялото внимание на футболния свят вече е насочен към Евро 2024. Тазгодишният турнир, 17-и в историята, ще се проведе от 14 юни до 14 юли в Германия с 24 […]

image

Ще има ли европейски регламент за забрана на рекламата за хазарт

Вероятно ще има известни затруднения, дори сериозни с рекламните бюджети на медиите, след като само за няколко дни предишният парламент успя да забрани хазартната реклама в медиите. Това прогнозира по БНР Соня Момчилова, член на Съвета за електронни медии и бивш председател на медийния регулатор. „Няма как в дълбочина да прогнозираме какво би се случило след […]

image

Европейската седмица за по-безопасен хазарт ще се състои от 18 до 24 ноември

Европейската седмица за по-безопасен хазарт ще е от 18 до 24 ноември. Това съобщи Европейската асоциация за игри и залагания (EGBA). Събитието е посветено на честването и насърчаването на отговорния хазарт. С него асоциацията отправя призив към компании в индустрията да демонстрират своя ангажимент за защита на играчите, както и да участват в дискусии по […]