Избор на редактора

Обмислят забрана на рекламата на хазарт в Австралия, медии и клубове на нож срещу идеята

от BetNews

15.04.2024



Федералното правителство на Австралия започва обществено обсъждане на идеята за тотална забрана на рекламата на хазартни игри в медиите. В последният месец са били проведени редица срещи между държавата и представители на големи медии в съобщава The Sydney Morning Herald.

Както и в България наскоро, когато темата за забрана на рекламата на хазарт бе отново повдигната в парламента, но бе ползвана основно за политически популизъм и не успя да мине в пленарна зала, в Австралия идеята предизвиква редица опасения от спортни клубове и медии, чиито основни спонсори са бетинг компании. Тези фирми се включват и в редица благотворителни инициативи, в кампании за поддръжка на талантливи спортисти и т.н.

Парламентът отказа да забрани напълно рекламата на хазарт
ПРОЧЕТИ

И отново – както и у нас, идеята за забрана на рекламата на хазарта получава подкрепа от страна на редица партии в австралийския парламент с цел политически дивиденти. Така например, припомня изданието, бившият депутат Пета Мърфи, починала в края на 2023 година, бе лансирала кампания за забрана на онлайн залозите с мотото – „Печелиш нещо, губиш повече“ (You win some, you lose more).

Все още обаче федералното правителство се колебае по въпроса и не е въвело нови рестрикции за сектора. Ако идеята обаче се осъществи, то следва да бъдат забранени всички реклами на промоции на платформи за хазартни игри, както и самото предлагане на промоции. Това би обхванало както и конвенционалните медии като телевизия и радио, така и онлайн платформите, но следва да се случва поетапно, като на първо време забраната ще важи в час пик или тогава, когато масово родителите си карат или прибират децата си от училищата.

Втората стъпка, планира законопроектът, е да се забранят хазартните реклами час преди и час след спортни срещи, излъчвани в ефира, а букмейкърите няма да имат право да поставят реклами и на спортните стадиони.

Третата стъпка е да се забрани всякаква реклама от 6 часа сутринта до 22 часа вечерта, а финалната цел е забраната да стане абсолютна от началото на 2026 година.

The Sydney Morning Herald цитира мнението на редица босове на спортни клубове и медийни корпорации, които обаче са настроени меко казано скептично към идеята за готвената забрана. Според тях е нереалистично тя да бъде приложена в предвидените срокове, както и че ще е на практика невъзможно тя да бъде приложена ефективно в социални платформи като Facebook, Instagram, YouTube, Spotify, TikTok и т.н.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]

image

Италия: Хазартът измества здравето по разходи

Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]

image

За какво харчат заеми младите: храна, празници и хазарт

Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]