Избор на редактора

Общински съветници настояват за ограничаване на хазартната реклама в София

от BetNews

10.06.2023



Общинските търговски дружества да не рекламират хазарт пряко или чрез трети страни – за това настояват столичните общински съветници Симеон Ставрев и Бойко Димитров от „Демократична България“, както и Борис Бонев от „Спаси София“.

Предложението им гласи промоция на залагания, в това число спонсорство и продуктово позициониране, да не се осъществява от нито едно юридическо лице, в което Столичната община има мажоритарно участие.

Искането е забраната да важи и за фирмите, сключили договори с общински дружества за използването на техни рекламни площи или имущество.

Симеон Ставрев, Бойко Димитров и Борис Бонев са внесли доклад в Столичния общински съвет, в който дават пример със софийското метро.

„Имало е случаи, когато конкретна метростанция е била облепена от тавана до пода с рекламни материали. Реакциите на хората, след като сме обръщали внимание на проблема, са били винаги в подкрепа на забраната на хазарт“, посочват общинските съветници.

Те допълват, че преди дни Министерството на здравеопазването е поискало самостоятелна програма за лечение на хазартна зависимост, а НАП е съобщила, че близо 7200 българи са заявили вписване в регистъра за страдащите от пристрастеност към залаганията.

В доклада, внесен от Ставрев, Димитров и Бонев, като хазартни игри са посочени посочени тото, рулетка, блек-джек, покер, ротативки, бинго, еврофутбол, конни надбягвания и онлайн залагания.

„Хазарт е всяка игра на случайността, в която има залог и може да се получи печалба или да се загуби залогът“, гласи текстът в проекта за решение на СОС, публикуван от вносителите на доклада.

Общинските съветници дават пример и с други държави, в които има пълна или частична забрана за промоцията на залаганията. Сред тях са Италия, Норвегия, Албания, Косово, Кипър, Армения, Белгия, Полша, Нидерландия, Испания, Чехия и Великобритания.

Нова форма за саморегулация

Припомняме, че през месец декември Българската гейминг асоциация (БГА) обяви, че от началото на 2023 г. въвежда нова форма на саморегулация във връзка с рекламата. Съгласно нея, операторите не трябва да съобщават размерите на парични и предметни награди в промоциите си, включително търговските си съобщения в радиа, телевизии и билбордове.

Външните реклами следва да не бъдат позиционирани близо до училища. В рекламите не трябва да участват лица под 23-годишна възраст.

Програмата на БГА  гласи още, че търговски съобщения в радиата и телевизиите няма да се излъчват в диапазона от 5 до 18 ч. Изключения се предвиждат, когато се излъчват спортни състезания. Сред мерките е и наличието на послание за разумно залагане във всяка реклама на хазарт.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Основателят на EasyJet стартира сайт за онлайн залагания

Основателят на EasyJet стартира бранд за онлайн залагания. Уебсайтът EasyBet.net, разработен в партньорство с Matchbook, вече е активен и приема залози за редица спортове. Клиентите имат достъп до различни пазари и видове обзалагания по модела на Matchbook, съобщава IGB. EasyBet.net е достъпен в Обединеното кралство, но не е ясно къде точно ще бъде активен брандът. […]

image

В италианско село всички до един са комарджии

През 2023 г. са похарчили на калпак по 12 749 евро, за да участват в организиран при това само от държавата хазарт – посредством онлайн залагания, чрез фишове за тото игри, с лотарийни билети и т. н. Намиращото се недалеч от северния италиански град Тренто село Калиано има само 2098 жители, но изглежда всички те […]

image

Онлайн казино ще обезщети пристрастен към хазарта

Зависим от хазарта мъж, който се е вписал в специалния регистър на хората, които не трябва да бъдат допускани до участие в тези игри, осъди онлайн казино да му върне загубените пари, както и да го обезщети с 1000 лв. за неимуществени вреди. Решението е на Софийския районен съд (СРС) и е първото, след като […]