Избор на редактора

Общински съветници настояват за ограничаване на хазартната реклама в София

от BetNews

10.06.2023



Общинските търговски дружества да не рекламират хазарт пряко или чрез трети страни – за това настояват столичните общински съветници Симеон Ставрев и Бойко Димитров от „Демократична България“, както и Борис Бонев от „Спаси София“.

Предложението им гласи промоция на залагания, в това число спонсорство и продуктово позициониране, да не се осъществява от нито едно юридическо лице, в което Столичната община има мажоритарно участие.

Искането е забраната да важи и за фирмите, сключили договори с общински дружества за използването на техни рекламни площи или имущество.

Симеон Ставрев, Бойко Димитров и Борис Бонев са внесли доклад в Столичния общински съвет, в който дават пример със софийското метро.

„Имало е случаи, когато конкретна метростанция е била облепена от тавана до пода с рекламни материали. Реакциите на хората, след като сме обръщали внимание на проблема, са били винаги в подкрепа на забраната на хазарт“, посочват общинските съветници.

Те допълват, че преди дни Министерството на здравеопазването е поискало самостоятелна програма за лечение на хазартна зависимост, а НАП е съобщила, че близо 7200 българи са заявили вписване в регистъра за страдащите от пристрастеност към залаганията.

В доклада, внесен от Ставрев, Димитров и Бонев, като хазартни игри са посочени посочени тото, рулетка, блек-джек, покер, ротативки, бинго, еврофутбол, конни надбягвания и онлайн залагания.

„Хазарт е всяка игра на случайността, в която има залог и може да се получи печалба или да се загуби залогът“, гласи текстът в проекта за решение на СОС, публикуван от вносителите на доклада.

Общинските съветници дават пример и с други държави, в които има пълна или частична забрана за промоцията на залаганията. Сред тях са Италия, Норвегия, Албания, Косово, Кипър, Армения, Белгия, Полша, Нидерландия, Испания, Чехия и Великобритания.

Нова форма за саморегулация

Припомняме, че през месец декември Българската гейминг асоциация (БГА) обяви, че от началото на 2023 г. въвежда нова форма на саморегулация във връзка с рекламата. Съгласно нея, операторите не трябва да съобщават размерите на парични и предметни награди в промоциите си, включително търговските си съобщения в радиа, телевизии и билбордове.

Външните реклами следва да не бъдат позиционирани близо до училища. В рекламите не трябва да участват лица под 23-годишна възраст.

Програмата на БГА  гласи още, че търговски съобщения в радиата и телевизиите няма да се излъчват в диапазона от 5 до 18 ч. Изключения се предвиждат, когато се излъчват спортни състезания. Сред мерките е и наличието на послание за разумно залагане във всяка реклама на хазарт.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Мъж спечели 36 млн. долара от лотария, но не успява да ги вземе

Участник в американската лотария пeчели 36 милиона долара с комбинацията от числа, която е избрал. Той обаче явно не е разбрал за късмета си, тъй като дълго не потърсил наградата си. А периодът от 180 дни затова е изтекъл миналата седмица. Късметлията е попълнил билет Mega Millions в супермаркет в Джаксънвил, Флорида, съобщават местните медии, […]

image

Казината в САЩ удариха джакпота с рекордна печалба за 2023 г.

Американските казина, притежавани и управлявани от различни компании (без притежаваните от индиански племена), са изпратили най-добрата година в историята си, като са спечелили 66,5 млрд. долара през 2023 г. Това показват данни, публикувани от Американската игрална асоциация (AGA) и цитирани от AP и БТА. Общата сума е с 10% по-висока, отколкото през 2022 г., която също […]

image

Flamingo Bet отвори врати в столичния квартал „Левски“ (ГАЛЕРИЯ)

Flamingo Bet е верига игрални зали, която се е доказала като предпочитано място за хазартни любители със своето професионално обслужване и уютна атмосфера. На 16 февруари към семейството на Flamingo Bet се присъедини още една зала в кв. „Левски“. По случай откриването имаше специална шоу програма, бонус за всеки посетител и чудесен кетъринг. В събитието […]