Избор на редактора
Общински съветници настояват за ограничаване на хазартната реклама в София
от BetNews
10.06.2023
Общинските търговски дружества да не рекламират хазарт пряко или чрез трети страни – за това настояват столичните общински съветници Симеон Ставрев и Бойко Димитров от „Демократична България“, както и Борис Бонев от „Спаси София“.
Предложението им гласи промоция на залагания, в това число спонсорство и продуктово позициониране, да не се осъществява от нито едно юридическо лице, в което Столичната община има мажоритарно участие.
Искането е забраната да важи и за фирмите, сключили договори с общински дружества за използването на техни рекламни площи или имущество.
Симеон Ставрев, Бойко Димитров и Борис Бонев са внесли доклад в Столичния общински съвет, в който дават пример със софийското метро.
„Имало е случаи, когато конкретна метростанция е била облепена от тавана до пода с рекламни материали. Реакциите на хората, след като сме обръщали внимание на проблема, са били винаги в подкрепа на забраната на хазарт“, посочват общинските съветници.
Те допълват, че преди дни Министерството на здравеопазването е поискало самостоятелна програма за лечение на хазартна зависимост, а НАП е съобщила, че близо 7200 българи са заявили вписване в регистъра за страдащите от пристрастеност към залаганията.
В доклада, внесен от Ставрев, Димитров и Бонев, като хазартни игри са посочени посочени тото, рулетка, блек-джек, покер, ротативки, бинго, еврофутбол, конни надбягвания и онлайн залагания.
„Хазарт е всяка игра на случайността, в която има залог и може да се получи печалба или да се загуби залогът“, гласи текстът в проекта за решение на СОС, публикуван от вносителите на доклада.
Общинските съветници дават пример и с други държави, в които има пълна или частична забрана за промоцията на залаганията. Сред тях са Италия, Норвегия, Албания, Косово, Кипър, Армения, Белгия, Полша, Нидерландия, Испания, Чехия и Великобритания.
Нова форма за саморегулация
Припомняме, че през месец декември Българската гейминг асоциация (БГА) обяви, че от началото на 2023 г. въвежда нова форма на саморегулация във връзка с рекламата. Съгласно нея, операторите не трябва да съобщават размерите на парични и предметни награди в промоциите си, включително търговските си съобщения в радиа, телевизии и билбордове.
Външните реклами следва да не бъдат позиционирани близо до училища. В рекламите не трябва да участват лица под 23-годишна възраст.
Програмата на БГА гласи още, че търговски съобщения в радиата и телевизиите няма да се излъчват в диапазона от 5 до 18 ч. Изключения се предвиждат, когато се излъчват спортни състезания. Сред мерките е и наличието на послание за разумно залагане във всяка реклама на хазарт.
Преглеждания: 201
ОЩЕ НОВИНИ
Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]
Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]
Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]