Избор на редактора
Общински съветници настояват за ограничаване на хазартната реклама в София
от BetNews
10.06.2023
Общинските търговски дружества да не рекламират хазарт пряко или чрез трети страни – за това настояват столичните общински съветници Симеон Ставрев и Бойко Димитров от „Демократична България“, както и Борис Бонев от „Спаси София“.
Предложението им гласи промоция на залагания, в това число спонсорство и продуктово позициониране, да не се осъществява от нито едно юридическо лице, в което Столичната община има мажоритарно участие.
Искането е забраната да важи и за фирмите, сключили договори с общински дружества за използването на техни рекламни площи или имущество.
Симеон Ставрев, Бойко Димитров и Борис Бонев са внесли доклад в Столичния общински съвет, в който дават пример със софийското метро.
„Имало е случаи, когато конкретна метростанция е била облепена от тавана до пода с рекламни материали. Реакциите на хората, след като сме обръщали внимание на проблема, са били винаги в подкрепа на забраната на хазарт“, посочват общинските съветници.
Те допълват, че преди дни Министерството на здравеопазването е поискало самостоятелна програма за лечение на хазартна зависимост, а НАП е съобщила, че близо 7200 българи са заявили вписване в регистъра за страдащите от пристрастеност към залаганията.
В доклада, внесен от Ставрев, Димитров и Бонев, като хазартни игри са посочени посочени тото, рулетка, блек-джек, покер, ротативки, бинго, еврофутбол, конни надбягвания и онлайн залагания.
„Хазарт е всяка игра на случайността, в която има залог и може да се получи печалба или да се загуби залогът“, гласи текстът в проекта за решение на СОС, публикуван от вносителите на доклада.
Общинските съветници дават пример и с други държави, в които има пълна или частична забрана за промоцията на залаганията. Сред тях са Италия, Норвегия, Албания, Косово, Кипър, Армения, Белгия, Полша, Нидерландия, Испания, Чехия и Великобритания.
Нова форма за саморегулация
Припомняме, че през месец декември Българската гейминг асоциация (БГА) обяви, че от началото на 2023 г. въвежда нова форма на саморегулация във връзка с рекламата. Съгласно нея, операторите не трябва да съобщават размерите на парични и предметни награди в промоциите си, включително търговските си съобщения в радиа, телевизии и билбордове.
Външните реклами следва да не бъдат позиционирани близо до училища. В рекламите не трябва да участват лица под 23-годишна възраст.
Програмата на БГА гласи още, че търговски съобщения в радиата и телевизиите няма да се излъчват в диапазона от 5 до 18 ч. Изключения се предвиждат, когато се излъчват спортни състезания. Сред мерките е и наличието на послание за разумно залагане във всяка реклама на хазарт.
Преглеждания: 164
ОЩЕ НОВИНИ
Основателят на EasyJet стартира бранд за онлайн залагания. Уебсайтът EasyBet.net, разработен в партньорство с Matchbook, вече е активен и приема залози за редица спортове. Клиентите имат достъп до различни пазари и видове обзалагания по модела на Matchbook, съобщава IGB. EasyBet.net е достъпен в Обединеното кралство, но не е ясно къде точно ще бъде активен брандът. […]
През 2023 г. са похарчили на калпак по 12 749 евро, за да участват в организиран при това само от държавата хазарт – посредством онлайн залагания, чрез фишове за тото игри, с лотарийни билети и т. н. Намиращото се недалеч от северния италиански град Тренто село Калиано има само 2098 жители, но изглежда всички те […]
Зависим от хазарта мъж, който се е вписал в специалния регистър на хората, които не трябва да бъдат допускани до участие в тези игри, осъди онлайн казино да му върне загубените пари, както и да го обезщети с 1000 лв. за неимуществени вреди. Решението е на Софийския районен съд (СРС) и е първото, след като […]