Избор на редактора

Лас Вегас – как градът стана меката на хазарта

от BetNews

16.06.2022


Снимка Лас Вегас


От малък железопътен град до хазартната мека на САЩ – това е пътят, който извървява Лас Вегас от официалното си основаване през 1905 г. досега. Само пет години след появата на града в него живеят едва 800 жители, показват данни от преброяването на населението на Щатите, цитирани от history.com.

Първата крачка към трансформацията на Лас Вегас е легализирането на хазарта от Невада през 1931 г. Това съвпада с началото на строителството на язовир Хувър, който води до това, че хиляди работници се местят поне временно в Боулдър Сити. В дните, в които получават заплатите си, те пътуват 25 мили и се превръщат в едни от първите хора, играли хазарт в Лас Вегас.

„Една от поговорките беше, че градът става много вълнуващ за няколко дни в месеца“, казва Майкъл Грийн, професор по история в Университета на Невада, Лас Вегас. По време на Втората световна война, откриването на магнезиев завод в близкия Хендерсън, Невада, също води до голяма популация от работници, търсещи отдих през уикенда.

И все пак притокът на този вид комарджии на всеки две седмици не е достатъчен, за да превърне Лас Вегас в хазартна мека. Причината – недостигът на хора с опит в управлението на хазартни фирми. Това се променя през 1938 г., когато нов кмет на Лос Анджелис започва борба с незаконния хазарт. Така, немалко специалисти, работещи в индустрията, се изтеглят от щата Калифорния и търсят препитание в Лас Вегас.

Друг голям повратен момент настъпва през 1941 г., когато отваря първото комбинирано хотел-казино, „Ел Ранчо Вегас“. „Курортът беше важен, защото помогна да направим хазарта „нещо, което можете да правите на почивка. И това беше много успешно“, казва Дейвид Г. Шварц, историк на игрите в Университета на Невада, Лас Вегас. „Ел Ранчо Вегас“ и успехът му провокират повече хотели-казина да бъдат отворени.

Мафията също започва да проявява интерес към хазарта на Лас Вегас. Една от първите големи фигури от този кръг в индустрията на града е Бенджамин „Бъгси“ Сийгъл, който помага за откриването на The Flamingo през 1947 г. След убийството му същата година, други мафиотски фигури започват също да се включват в хазартната индустрия на Вегас.

„Лас Вегас представи две паралелни възможности за хората от света на организираната престъпност. Първото беше, че мафиотите, които са управлявали незаконни хазартни кръгове в други градове, могат да правят легални пари от хазарт в Лас Вегас. До 70-те години на миналия век Невада беше единственият щат с легален хазарт в казино. Но паралелната концепция, която те измислиха, беше прелистване. Основните пари, направени от мафията във Вегас, бяха пари, които не бяха обложени с данъци, не бяха отчетени.“, казва Джеф Шумахер, вицепрезидент по експонати и програми в The Mob Museum в Лас Вегас.

През 50-те години на миналия век започва привличането на знаменитости в града. Това се смята за рекламен ход, с който казината се опитват да заинтригуват повече хора. Тук отново се включва мафията, чиито представители често управляват и нощни клубове в други големи градове. Така, те имат връзки с изпълнители като Франк Синатра, Дийн Мартин, Сами Дейвис, младши, Питър Лоуфорд и Джоуи Бишоп, Джери Луис, Джуди Гарланд и др. Клубовете и курортите също се състезават за най-вълнуващите шоугърли, с линии от жени, танцуващи в синхрон в оскъдни костюми, боа от пера и сложни извисяващи се шапки. През 1957 г. в The Dunes собственикът Харолд Мински въвежда топлес момичетата в менюто за забавление, помагайки да се подчертае имиджа на Лас Вегас като „град на греха“.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА: ОТВАРЯТ КАЗИНО САМО ЗА ЛАТИНО ПОСЕТИТЕЛИТЕ НА ЛАС ВЕГАС

В допълнение, много курорти започват да използват и ядрени тестове като начин за привличане на туристи към казината. Градът се намира на около 65 мили от тестовата площадка в Невада. В нощите преди ранните сутрешни атомни взривове, курортите организират партита, които продължават до видимата ядрена експлозия на разсъмване. Тържествата може да включват специални „атомни коктейли“ или конкурси „Мис Атомна енергия“.

В средата на 60-те и 70-те години собствеността на курортите в Лас Вегас започна да се променя. Хауърд Хюз купува Desert Inn и много други имоти през 1967 г. Покупките му помогнаха за изтласкването на някои от фигурите на мафията, които са притежавали хотели и казина. Същата година, когато Хюз купува Desert Inn, Невада също прие и Закона за корпоративните хазартни игри, който улесни корпорациите да управляват казина. Това проправи пътя на фирмите да купуват курорти в Лас Вегас, което отново изтласка представителите на мафията.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА: 1000 ЕКЗОТИЧНИ КОЛИ СЕ ПРОДАДОХА НА ТЪРГ В ЛАС ВЕГАС

Първата си по-сериозна конкуренция като мека на хазарта Лас Вегас има едва през 1978 г., когато Атлантик Сити отваря първото си казино. Тъй като хазартът в казиното стана легален в повече части на страната, корпоративните курорти започнаха да предлагат и различни видове атракции други атракции.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]