Избор на редактора

СЕМ регулира хазартните реклами с нов кодекс

от BetNews

08.02.2023



Съветът за електронни медии (СЕМ) ще регулира хазартните реклами с нов документ за защита на детската аудитория. Регулаторът прие Кодекс за поведение относно мерките за оценка, означаване и ограничаване на достъпа до предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и/или социалното развитие на децата.

Доставчиците на медийни услуги трябва да не допускат участие на дете в рекламите на хазартни игри, гласи част от документа. Освен това, се забранява представянето на залаганията и томболите като подходящо средство за лесно придобиване на пари, което може да доведе до пристрастяване и да подведе детската аудитория.

Кодексът е форма на съвместно регулиране за защита на детската аудитория по смисъла на Закона за радиото и телевизията и Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Влязъл е в сила на 1 февруари, посочват от СЕМ.

Кодексът е разработен съвместно от регулатора, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българското национално радио и Българската национална телевизия съгласно Закона за радиото и телевизията. Той е задължителен за всички доставчици на медийни услуги, а в частта, която засяга тях – и за платформите за споделяне на видеоклипове.

Съветът за електронни медии откри общественото обсъждане на проекта за кодекса още през месец юни миналата година. „Предвидените в него мерки са съобразени с вече създадената добра практика, със спецификата и технологичното развитие на медийните услуги и услугите на платформи за споделяне на видеоклипове, с характера на линейните услуги, услугите по заявка и на услугите на платформи за споделяне на видеоклипове и спецификите на позиционирането, обозначаването на съдържанието и възможностите за достъп на деца в различните медийни услуги“, коментираха тогава от СЕМ.

По думите им, под внимание са взети още различното ниво на физическо, психическо, нравствено и социално развитие на децата в различните възрастови групи в рамките на широкия диапазон от 0 до 18 години, както и достигнатото ниво на медийна грамотност на аудиторията.

СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции във връзка с рекламата на хазарта – тази теза застъпи неведнъж през последните месеци председателят на регулатора Соня Момчилова. Тя припомня, че Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите (НАП), с която СЕМ сключи меморандум за сътрудничество през 2022 г.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Експерт: Има доста слабости и пропуски в регулацията на хазарта

Хазартът има своето място в обществения и социален живот, но регулацията му трябва да бъде добре обмислена, като хазартните продукти биват насочвани към правилната публика чрез правилни методи. Като всеки бизнес, хазартът има своите специфики и печели от масовост, но трябва да се мисли дали всички потребители са точната таргет група, защото децата нямат място […]

image

Пържола вместо печалба от $43 млн. предложиха на жена в казино

Катрина Букман посетила Resorts World Casino в Ямайка, Ню Йорк, когато решила да опита късмета си на слот машина. Шансовете не са големи при слот машините. Според Investopedia има шансът да се спечели голямата награда е „само“ от 1 към 5000 до 1 към около 34 милиона. Но Катрина си помислила, че е спечелила, когато на […]

image

Швеция глоби онлайн оператор с над 620 хиляди евро заради недостатъчна защита на играчите

Хазартният регулатор в Швеция глоби онлайн оператора Kanon Gaming с над 620 хиляди евро заради множество нарушения. Сред тях е недостатъчната защита на играчи, показващи признаци на прекомерно залагане. Kanon Gaming поддържа в момента четири лицензирани уебсайта в страната. Установените нарушения след проведеното от властите разследване са свързани със задължението за грижа в шведския закон […]