Избор на редактора

СЕМ регулира хазартните реклами с нов кодекс

от BetNews

08.02.2023



Съветът за електронни медии (СЕМ) ще регулира хазартните реклами с нов документ за защита на детската аудитория. Регулаторът прие Кодекс за поведение относно мерките за оценка, означаване и ограничаване на достъпа до предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и/или социалното развитие на децата.

Доставчиците на медийни услуги трябва да не допускат участие на дете в рекламите на хазартни игри, гласи част от документа. Освен това, се забранява представянето на залаганията и томболите като подходящо средство за лесно придобиване на пари, което може да доведе до пристрастяване и да подведе детската аудитория.

Кодексът е форма на съвместно регулиране за защита на детската аудитория по смисъла на Закона за радиото и телевизията и Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Влязъл е в сила на 1 февруари, посочват от СЕМ.

Кодексът е разработен съвместно от регулатора, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българското национално радио и Българската национална телевизия съгласно Закона за радиото и телевизията. Той е задължителен за всички доставчици на медийни услуги, а в частта, която засяга тях – и за платформите за споделяне на видеоклипове.

Съветът за електронни медии откри общественото обсъждане на проекта за кодекса още през месец юни миналата година. „Предвидените в него мерки са съобразени с вече създадената добра практика, със спецификата и технологичното развитие на медийните услуги и услугите на платформи за споделяне на видеоклипове, с характера на линейните услуги, услугите по заявка и на услугите на платформи за споделяне на видеоклипове и спецификите на позиционирането, обозначаването на съдържанието и възможностите за достъп на деца в различните медийни услуги“, коментираха тогава от СЕМ.

По думите им, под внимание са взети още различното ниво на физическо, психическо, нравствено и социално развитие на децата в различните възрастови групи в рамките на широкия диапазон от 0 до 18 години, както и достигнатото ниво на медийна грамотност на аудиторията.

СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции във връзка с рекламата на хазарта – тази теза застъпи неведнъж през последните месеци председателят на регулатора Соня Момчилова. Тя припомня, че Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите (НАП), с която СЕМ сключи меморандум за сътрудничество през 2022 г.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]

image

Италия: Хазартът измества здравето по разходи

Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]

image

За какво харчат заеми младите: храна, празници и хазарт

Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]