Избор на редактора

СЕМ регулира хазартните реклами с нов кодекс

от BetNews

08.02.2023



Съветът за електронни медии (СЕМ) ще регулира хазартните реклами с нов документ за защита на детската аудитория. Регулаторът прие Кодекс за поведение относно мерките за оценка, означаване и ограничаване на достъпа до предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и/или социалното развитие на децата.

Доставчиците на медийни услуги трябва да не допускат участие на дете в рекламите на хазартни игри, гласи част от документа. Освен това, се забранява представянето на залаганията и томболите като подходящо средство за лесно придобиване на пари, което може да доведе до пристрастяване и да подведе детската аудитория.

Кодексът е форма на съвместно регулиране за защита на детската аудитория по смисъла на Закона за радиото и телевизията и Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Влязъл е в сила на 1 февруари, посочват от СЕМ.

Кодексът е разработен съвместно от регулатора, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българското национално радио и Българската национална телевизия съгласно Закона за радиото и телевизията. Той е задължителен за всички доставчици на медийни услуги, а в частта, която засяга тях – и за платформите за споделяне на видеоклипове.

Съветът за електронни медии откри общественото обсъждане на проекта за кодекса още през месец юни миналата година. „Предвидените в него мерки са съобразени с вече създадената добра практика, със спецификата и технологичното развитие на медийните услуги и услугите на платформи за споделяне на видеоклипове, с характера на линейните услуги, услугите по заявка и на услугите на платформи за споделяне на видеоклипове и спецификите на позиционирането, обозначаването на съдържанието и възможностите за достъп на деца в различните медийни услуги“, коментираха тогава от СЕМ.

По думите им, под внимание са взети още различното ниво на физическо, психическо, нравствено и социално развитие на децата в различните възрастови групи в рамките на широкия диапазон от 0 до 18 години, както и достигнатото ниво на медийна грамотност на аудиторията.

СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции във връзка с рекламата на хазарта – тази теза застъпи неведнъж през последните месеци председателят на регулатора Соня Момчилова. Тя припомня, че Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите (НАП), с която СЕМ сключи меморандум за сътрудничество през 2022 г.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Хазартни анимета забавляват с мисловни игри и стратегии

Кои са десетте най-известни рисувани филми за залагания? Високи залози, интригуващи мисловни игри, неочаквани стратегии и креативност – това са само част от вълнуващите елементи на така наречените „хазартни анимета“. През последните години те добиват особена популярност. „Аниме“ е термин, който традиционно обозначава създадените в Япония нарисувани анимационни филми и сериали. Съществуват много жанрове аниме […]

image

Мъж спечели 36 млн. долара от лотария, но не успява да ги вземе

Участник в американската лотария пeчели 36 милиона долара с комбинацията от числа, която е избрал. Той обаче явно не е разбрал за късмета си, тъй като дълго не потърсил наградата си. А периодът от 180 дни затова е изтекъл миналата седмица. Късметлията е попълнил билет Mega Millions в супермаркет в Джаксънвил, Флорида, съобщават местните медии, […]

image

Казината в САЩ удариха джакпота с рекордна печалба за 2023 г.

Американските казина, притежавани и управлявани от различни компании (без притежаваните от индиански племена), са изпратили най-добрата година в историята си, като са спечелили 66,5 млрд. долара през 2023 г. Това показват данни, публикувани от Американската игрална асоциация (AGA) и цитирани от AP и БТА. Общата сума е с 10% по-висока, отколкото през 2022 г., която също […]