Избор на редактора

СЕМ регулира хазартните реклами с нов кодекс

от BetNews

08.02.2023



Съветът за електронни медии (СЕМ) ще регулира хазартните реклами с нов документ за защита на детската аудитория. Регулаторът прие Кодекс за поведение относно мерките за оценка, означаване и ограничаване на достъпа до предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и/или социалното развитие на децата.

Доставчиците на медийни услуги трябва да не допускат участие на дете в рекламите на хазартни игри, гласи част от документа. Освен това, се забранява представянето на залаганията и томболите като подходящо средство за лесно придобиване на пари, което може да доведе до пристрастяване и да подведе детската аудитория.

Кодексът е форма на съвместно регулиране за защита на детската аудитория по смисъла на Закона за радиото и телевизията и Директивата за аудиовизуалните медийни услуги. Влязъл е в сила на 1 февруари, посочват от СЕМ.

Кодексът е разработен съвместно от регулатора, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българското национално радио и Българската национална телевизия съгласно Закона за радиото и телевизията. Той е задължителен за всички доставчици на медийни услуги, а в частта, която засяга тях – и за платформите за споделяне на видеоклипове.

Съветът за електронни медии откри общественото обсъждане на проекта за кодекса още през месец юни миналата година. „Предвидените в него мерки са съобразени с вече създадената добра практика, със спецификата и технологичното развитие на медийните услуги и услугите на платформи за споделяне на видеоклипове, с характера на линейните услуги, услугите по заявка и на услугите на платформи за споделяне на видеоклипове и спецификите на позиционирането, обозначаването на съдържанието и възможностите за достъп на деца в различните медийни услуги“, коментираха тогава от СЕМ.

По думите им, под внимание са взети още различното ниво на физическо, психическо, нравствено и социално развитие на децата в различните възрастови групи в рамките на широкия диапазон от 0 до 18 години, както и достигнатото ниво на медийна грамотност на аудиторията.

СЕМ е последният от веригата, носещи отговорност институции във връзка с рекламата на хазарта – тази теза застъпи неведнъж през последните месеци председателят на регулатора Соня Момчилова. Тя припомня, че Законът за хазарта се прилага от Националната агенция за приходите (НАП), с която СЕМ сключи меморандум за сътрудничество през 2022 г.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Най-голямата зала в България бе кръстена на хазартен оператор

Хазартен оператор беше представен като нов генерален спонсор на най-голямата зала в България – многофункционалното спортно съоръжение “Арена София” в столицата. От стопанисващото обекта държавно дружество “Национална спортна база” ЕАД съобщиха, че е подписан договор с игралната платформа 8888.bg, по силата на който занапред официалното име на залата ще бъде “Арена 8888 София”. Съобщение за […]

image

Коментар на седмицата: Бебетата на Стойчо

Назначаването на Александър Томаш за треньор на ЦСКА-София предизвика безброй коментари. Начинът, по който си тръгва от Спартак Варна е крайно неприятен за варненските фенове. От първите шест мача, „соколите“ имат четири победи, равенство и само една загуба. Това им отрежда третото място, което е особено престижно. Само, че нещата приключиха скоростно. Томаш вече е […]

image

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри – Gamescom. Форумът се проведе от 21 до 25 август в Кьолн, съобщават от индустрията. По думите им страната ни се включва за първи път в глобалното изложение с национален щанд с над 10 компании за разработка на игри. Сред тях са Incineration Productions, Kipi Interactive, […]