Новини

Шефовете на НАП и Агенция “Митници” дадоха старт на кампания срещу наркотиците и хазарта

от BetNews

18.08.2024



Директорите на НАП Румен Спецов и на Агенция “Митници” Георги Димов дадоха старт на информационна кампания срещу зависимостите от наркотици и хазарт.

Данни на институциите сочат, че всеки втори у нас играе хазарт, а близо 40 000 са вписани в регистъра за хазартно зависими. По-голямата част от тях са млади хора. Спада и възрастта при зависимите от наркотици. Дори 13-годишни деца вече се пристрастяват към дрогата.

Именно за това кампанията “Не сте сами” е насочена към младите. Снощи тя започна с голям концерт в Несебър.

Една от звездите на кампанията, певецът Тодор Димитров – Торино, емоционално се обърна към младите хора: “Смятаме, че ако ние не дадем един добър пример на всички деца и на всички подрастващи как е редно да вървиш напред без тези всички пороци по пътя, можеш да се справим много по-добре, може пътят да е по-сладък и по-хубав.”

Изпълнителите, които казват “не” на зависимостите са Дара, 100 Кила, Б.Т.Р и още много известни личности. Те призовават феновете си да не стават заложници на хазарта и наркотиците, предава “Кросс”.

Актрисата Гергана Стоянова също призова младите хора: “Аз бих казала на младите хора, развивайте се и се занимавайте с това, което искате да постигнете, защото смелостта няма да дойде от хазарта, това само ще доведе до хазартна зависимост, тя няма да дойде от дрогата, ще доведе до зависимост. Но смелостта може вие да натрупате, когато развивате умения.”

“В цяла Европа пада възрастовата граница и се движи около 13 години. Това е една изключително крехка възраст за всяко едно дете, така че няма как да ги оставим сами. В днешно време има много начини човек да се снабди с наркотични вещества и децата не изоставят от тези възможности. Всички възможности, които дават интернет и интернет търговията, са познати на децата, поради тази причина използват и този начин, не си купуват само от улични дилъри”, каза Стефан Бакалов – началник на отдел “Борба с наркотрафика” към Агенция “Митници”.

Тази кампания информира младите за всички опасности, но и показва и любопитни детайли как безотказно се открива дрога. Това прави 4-годишният Гари – едно от 20-те кучета на митницата, обучено да намира наркотици за секунди.

Кампанията обръща внимание и на друга зависимост сред младите – хазарта. Специални списъци следят кои са зависимите и от залагания.

“В тази възрастовата група – 18-23 години те са около 250 000 лица, регистрирани да играят хазарт. Проблемите, свързани с хазартната зависимост, са много сериозни, така че нашите усилия са насочени към това да стигнем до младите хора и наистина да обърнем внимание на този сериозен проблем, така че да не се стига до него”, каза Анна Митова, директор на дирекция “Комуникации” в НАП.

Демонстрациите за рисковете от хазарт и наркотици продължават в други градове. Социалните мрежи този път помагат. Специални видеоклипове информират за всички рискове. Ако знаеш, много по-лесно ще се предпазиш, убедени са организаторите.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]