eSports

Топ 5 на страните с най-успешни еспорт играчи за 2022 г.

от BetNews

22.07.2022


Снимка


Индустрията на електронните спортове ще генерира приходи в размер на до 3 милиарда долара до края на 2022 г. Това са прогнозите на специалистите още преди две години, когато сумата за първи път бе по-висока от $1 милиард. Електронните спортове все още не са достигнали пълния си потенциал, като и към настоящия момент броят на ентусиастите, които искат да се занимават с видеоигри професионално продължава да расте. Междувременно в редица страни се води битката за признаването и регулирането на еспорта наравно с всички останали спортни игри като футбол, волейбол и т.н.

Големите печалби от турнирите в сферата на електронните спортове, които понякога достигат до няколко милиона долара, са сред водещите притегателни сили за потенциални професионални играчи. Тяхното развитие в голяма степен зависи и от държавата, в която се развиват и съответният подход на страната към индустрията.

България вече се радва на успехи в сферата на еспорта. Страната ни е призната като дом на някои от водещите играчи на Dota 2. Сред тях несъмнено попада Иван Иванов (MinD_ContRoL), който според данни на сайта esportsearnings.com е осмият най-добър в света. Единичните успехи обаче се оказват недостатъчни, за да вкарат България в класацията на държавите с най-добри играчи. Ето кои страни заемат първите пет места за 2022 г.:

  1. Швеция

Швеция винаги е била водеща движеща сила в сферата на електронните спортове в Европа. В шведския град Йоншьопинг се организира изключително влиятелния турнир DreamHack. Развитието на еспорта в страната не е изненадващо и предвид че тя подхранва индустрията още от 90-те години на миналия век.

Сред най-успешните таланти на Швеция са s4 и ZAi, които играят Dota 2, както и Olofmeister, f0rest и KRiMZ, които са професионалисти в CS:GO.

  1. САЩ

Ninja (Fortnite) и Sneaky (League of Legends) са сред най-популярните и успешни играчи в САЩ. Страната се радва и на добри професионалисти в Dota 2 – заглавието, смятано за едно от най-доходоносните в еспорта. UNIVERSE, ppd и Fear са сред американските звезди на тази игра. През 2019 г. пък се утвърди името на Bugha, който грабна титлата най-печеливш играч в САЩ със своята соло победа на Fortnite World Cup.

Въпреки добрите успехи САЩ невинаги предлага добри условия за развитието на еспорта, пишат от esports.net.

  1. Дания

Датските играчи събират фенове по целия свят с безспорните им победи в много електронни спортове. За такава относително малка страна, Дания може да се гордее с несравним талант в  електронните спортове. Например отборът на CS:GO, Astralis, е дългогодишен шампион в последователни CS:GO големи турнири. Датски LoL играчи като Bjergsen, Broxax, Caps, Wunder се превърнаха в легенди в индустрията.
Правителството на Дания обръща специално внимание на талантите в своята страна от 2019 г. насам и полага допълнителни усилия да увеличи успехите в еспорта.

  1. Китай

Първоначално китайското правителство беше доста против еспорт игри, но през 2019 г. електронните спортове вече бяха признати и нарастващата им популярност в страната доведе до прогнози, че Китай скоро ще стане вторият по големина пазар на електронни спортове след САЩ.
Страната дори създаде специален град за електронни спортове в Ханджоу, за да развие следващото поколение състезатели. Градове като Шанхай, Ухан и Гуанджоу бързо последваха примера и създадоха свои собствени програми за подкрепа на електронните спортове.

Китай има огромен потенциал и тъй като се превръща в най-голямата в света държава по брой геймъри. Почти половината от населението на страна, около 600 милиона души, играят игри на телефон, компютър или конзола, според информация на iResearch.

По отношение на играчите, играчът на Dota 2 Somnus почти достигна печалби от $3 милиона, докато суперзвездата на League of Legends – Uzi, спечели над $545 000 от наградни фондове.

  1. Южна Корея

Смята се, че Южна Корея е страната, дала тласък на целия феномен на електронните спортове.  Затова не е изненада, че тази държава е дом на много от най-добрите звезди в състезателните игри.
Известни южнокорейски геймъри като Faker са в основата на това игри като League of Legends да се радват на толкова високо ниво на популярност. Само той е спечелил над $1,2 милиона от наградния фонд на Esports. Други южнокорейски звезди са Bang и Wolf, които са спечелили почти $1 милион от наградни фондове за електронни спортове.
Корейски играчи са спечелили над 20 милиона долара в Starcraft 2. Популярни играчи като Rogue и Maru печелят по повече от милион. Освен това суперзвездата на PUBG – Pio, спечели над милион долара само през последните две години.

Електронните спортове се излъчват по обществената телевизия в продължение на почти 20 години в Южна Корея. Освен това страната има и поддържани от правителството академии за професионални геймъри.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]