Геймблинг
СОХИДБ и БАХД: Ударът срещу хазарта ще рикошира в нелегални залози
от Иван Гергов
29.04.2024
Две от големите сдружения на компаниите в хазартния сектор, които обединяват десетки лицензирани оператори в тази сфера, изготвиха общо становище по относно готвените от мнозинството в Народното събрание промени в Закона за хазарта.
Предложените промени в закона включват пълна забрана на рекламата на хазартни игри във всякакъв тип медии – телевизия, радио, печат и уебсайтове. Промените в Закона за хазарта включват също и забрана за отваряне на игрални зали в населени места под 5 000 жители, като подобни обекти може да има само в курортите и в радиус от 30 километра от ГККП.
Единствените изключения от забраната са спортните клубове, които ще имат право да показват хазартни спонсори на екипировката си, стига тя да не се използва от непълнолетни. Позволена остава и външната реклама – в и извън самите зали, както и на билборди, но намиращи се поне на 100 метра от учебни заведения. От новите разпоредби, гласи проектозаконът, се изключват и населените места в диапазон до 30 километра от границите, както и туристическите курорти.
Забраната за хазарта – по-малко пари за държавата и повече незаконни оператори
Силно негативен ефект ще дадат новите мерки по отношение на хазартната индустрия, които Народното събрание се готви да приеме окончателно на второ четене във вторник, 30 април.
Това гласи съвместно становище на Сдружението на организаторите на хазартни игри в България (СОХИДБ) и Българската асоциация на хазартните дейности” (БАХД).Това са асоциациите, обединяващи най-големите компании в сферата на игралната индустрия у нас, лицензирани по всички критерии на на българското законодателство.
Най-съществената опасност – от легален към нелегален хазарт
Основната опасност, криеща се в новите законови промени, е силно възможното пренасочване на сегашните потребители на хазартни игри от лицензирани спрямо всички законови норми платформи към нелегални оператори, изтъкват като главен аргумент представителите на индустрията.
Разбира се, силно негативен ще бъде ефектът и върху операторите, работещите в сектора, а и не на последно място – върху държавния бюджет, който ще събира по-малко средства от данъци и такси. Не следва да се забравя и евентуалната опасност от съкращения в сектора, който осигурява хиляди работни места.
Освен това – новите мерки, подчертават лицензираните хазартни оператори, ще ограничат и финансирането на спортните отбори, както и на медиите у нас, като и двете биха загубили значителна част от рекламните си приходи, което би повлияло на качеството – било то спортно, било то и журналистическо.
Проектопромени на промените
Какво предлагат от бранша – забраната на казината и игралните зали да се въведе за населените места с под 1000 души население, а не както е предвидено сега – тези с 5000.Освен това – да се позволи хазартна дейност в крайпътни комплекси, както и в хотели с 4 и 5 звезди.
Както BetNews написа по-рано, във вторник, 30 април, ще се проведе извънредно заседание на Народното събрание, последно преди разпускането му заради Великденската ваканция на депутатите и предстоящата едномесечна предизборна кампания. До края на деня днес, 29 април, пък е крайният срок за внасяне на предложения за изменения преди второ четене на законопроекта.
Преглеждания: 904
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]