Избор на редактора

Вълна от ограничения на хазартната реклама заля редица държави

от BetNews

03.07.2023



Редица държави обявиха през последните дни въвеждане на ограничения за реклами на хазарт на обществени места и в медиите.

Нидерландия въведе забрана за реклами на хазарт чрез повечето медийни канали,

включително по телевизията, радиото и печата. Новите правила забраняват и рекламите на обществени места. Това ще обхване билбордове, автобусни спирки и кафенета, както и вътре в самите игрални зали и казина.

Спонсорирането на хазарт на събития и клубове също ще бъде спряно поетапно. От 1 юли 2024 г. спонсорирането на събития и програми ще бъде забранено, докато спонсорството на зали и клубове ще спре от 2025 г. Новите правила налагат и нови ограничения върху партньорската реклама.

Но целевата реклама ще бъде разрешена в някои случаи. Това означава, че ще бъдат разрешени реклами в услуги за стрийминг по заявка, социални медии, чрез директна поща и места за онлайн игри.

Местният регулатор Kansspelautoriteit (KSA) обяви, че целта ще бъде 95% от тези, които гледат такива реклами, да са на възраст над 24 години.

Остава известна неяснота относно как точно ще бъдат следено спазването на ограниченията.

Припомняме, че в

Белгия също влезе забрана за реклама на хазарт

в множество платформи от 1 юли т.г. Шест месеца по-късно ще влязат в сила допълнителни ограничения в промотирането – рекламите по стадиони също ще останат в историята.

От Центъра за изследване на хазарта на Университета на Британска Колумбия и Здравната агенция на Онтарио в Канада поискаха да се забрани участието на популярни личности в хазартните реклами.

Търговски съобщения, свързани със залози, се предвижда също да не бъдат излъчвани по време на излъчвания на спортни програми.

Въпреки че предложението за новото законодателство първоначално обхваща територията само на Онтарио, народни представители вече обсъждат “всеобхватни” регулации да бъдат въведени в цяла Канада.

Предложението е мотивирано с нарастващата популярност на спортните залагания и влиянието, което рекламата може да окаже върху децата и младежите.

Голям британски вестник вече няма да рекламира хазартни компании
ПРОЧЕТИ

Рекламата на хазарт е забранена по телевизията, радиото, кината, списанията, вестниците и на обществени места. Онлайн рекламата в уебсайтове и социални медии също е забранена. От 1 януари 2025 г. ще има допълнителна забрана за рекламиране на стадиони, а от 1 януари 2028 г. хазартните компании вече няма да могат да спонсорират професионални спортни клубове, като например футболни отбори.

Aвcтpaлийcĸитe влacти възнaмepявaт дa зaбpaнят peĸлaмaтa нa xaзapтa.

Зaтoвa вcичĸи дeйcтвaщи peĸлaмни дoгoвopи в тaзи oблacт тpябвa дa бъдaт пpиĸлючeни или aнyлиpaни дo нaчaлoтo нa 2026 гoдинa. Зaбpaнaтa щe ce oтнacя зa вcичĸи мeдийни ĸoмпaнии, paбoтeщи нa тepитopиятa cтpaнaтa, ce ĸaзвa в изявлeниe нa пapлaмeнтapнaтa Koмиcия пo coциaлнa пoлитиĸa.

Нoвитe пpaвилa щe ce въвeждaт пoeтaпнo. Πъpвo щe бъдe зaбpaнeнa вcяĸaĸвa peĸлaмa нa xaзapтни игpи в чacoвeтe, в ĸoитo мoгaт дa бъдaт видeни или чyти oт yчeници и cтyдeнти нa път зa yчeбни зaвeдeния. Ha втopия eтaп излъчвaнeтo нa peĸлaмa нa xaзapт щe бъдe зaбpaнeнo вceĸи дeн oт 6 дo 22 чaca, a нa тpeтия eтaп тo щe бъдe нaпълнo cпpянo, т.e. oт нaчaлoтo нa 2026 г.

Какво е позволено и какво не е в хазартната реклама по света и у нас
ПРОЧЕТИ

Peĸлaмaтa нa xaзapт e eдин oт нaй-гoлeмитe изтoчници нa пpиxoди зa aвcтpaлийcĸитe тeлeвизиoнни oпepaтopи, гeнepиpaйĸи нaй-мaлĸo 310 милиoнa aвcтpaлийcĸи дoлapa (206 милиoнa дoлapa) гoдишнo, пo дaнни нa пapлaмeнтapнaтa ĸoмиcия.

Както вече писахме, у нас неправителствените организации поискаха пълна забрана на рекламите на хазарт, правила за обозначаване на обектите за залагания и повишаване на възрастта за участие в подобни дейности от 18 на 21 години, но тези забрани биха навредили на по-малките и нови брандове, които си проправят път на хазартния пазар. Според операторите пък рекламите са начин да стане ясно кои компании са лицензирани и кои не са. Контролният орган НАП междувременно поднови регистъра на хазартно уязвимите.

Висшата лига премахва хазартната реклама от тениските
ПРОЧЕТИ

В резултат на всички обсъждания, накрая беше подписан меморандум с промени в правилата за рекламиране. Операторите показаха с него, че искат да се саморегулират, а предложенията са заимствани от други държави.

За да бъде изживяването от хазартните игри приятно и вълнуващо, играчите трябва запазват контрол над ситуацията и да залагат отговорно. BetNews ви съветва да залагате разумно!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК за още интересни новини от развлекателния сектор.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Швеция глоби онлайн оператор с над 620 хиляди евро заради недостатъчна защита на играчите

Хазартният регулатор в Швеция глоби онлайн оператора Kanon Gaming с над 620 хиляди евро заради множество нарушения. Сред тях е недостатъчната защита на играчи, показващи признаци на прекомерно залагане. Kanon Gaming поддържа в момента четири лицензирани уебсайта в страната. Установените нарушения след проведеното от властите разследване са свързани със задължението за грижа в шведския закон […]

image

Британската комисия по хазарта проверява стотици залози за датата на изборите

Британската комисия по хазарта проверява стотици залози, направени относно датата на изборите в Обединеното кралство. Регулаторът съобщи, че разширява разследването си, след като стана ясно, че няколко представители на Консервативната партия на британския премиер Риши Сунак и приближени до нея са залагали за датата, преди тя да бъде официално съобщена. Комисията разследва „партия за залагания […]

image

Елиминациите на Евро 2024: програма и резултати

Груповата фаза на UEFA EURO 2024 официално приключи и следва да следим и гледаме елиминациите на Европейското първенство. Големите губещи като най-слаби трети отбори са Унгария и Хърватия, които се прибират у дома, като същата съдба сполетя също така и Шотландия, Чехия, Украйна, Сърбия, Албания и Полша. Още на 29-и юни предстои да гледаме срещите […]