Геймблинг
Рекламите на хазарт се завърнаха онлайн, но наказани няма
от BetNews
26.08.2024
Първоначално плахо, а след Олимпийските игри в Париж все по-смело – банерите на хазартни оператори се завърнаха в спортните сайтове и в новинарските онлайн медии. Въпреки шумната заявка на Народното събрание, че ги забранява.
Три месеца след влизането в сила на промените, законът все още не може да заработи в пълна сила, но целта може би е изпълнена, пише в статия по темата “Булевард България”.
Защото телевизиите, чиито приходи бяха силно зависими от договори с хазартните оператори, изгубиха приходи в средата на годината при вече договорени рекламни бюджети.
В интернет обаче всеки си прави каквото си иска, защото първо, доказването на това дали една реклама е директна сделка с краен клиент или минава през световните платформи за автоматизирани реклами е трудно доказуемо. Особено от страна на институции, които нищо не разбират от този тип бизнес. И второ, някои рекламни бюджети са толкова големи, че може и да си струват глобите. Трето, в интернет вече се рекламират не хазартни игри, а сайтове на оператори, в които има спортни новини, създадени от бетинг компания. Или друг тип аматьорска спортна активност под шапката на оператор на хазарт.
До ден днешен остава тайна защо забраната на рекламата на онлайн хазарта трябваше да е последното нещо, с което да се занимава отиващият си 49-ти парламент.
Според Закона за хазарта Националната агенция за приходите (НАП) е контролният орган, който трябва следи дали се спазва забраната за реклама на хазарт онлайн.
От НАП признават, че вече работят “по сигнали на граждани и организации”, следят и самостоятелно като надзорен орган по Закона за хазарта.
До момента обаче няма нито един случай, приключил с акт за установяване на нарушение.
Съответно, няма и наложени глоби. По закон организаторът на хазартни игри, който се рекламира в нарушение, се наказва с имуществена санкция от 30 000 до 50 000 лв. Медиите, които публикуват такива реклами, могат да бъдат накарани да платят между 10 000 и 30 000 лв.
Защо забраната за рекламата на хазарт не работи онлайн?
В момента НАП не може да докаже дали в голямата си част банерите с лога на хазартни оператори или линковете към сайтовете им за залагания, които се виждат онлайн, не идват от платформи за реклами като Google ads.
В някои от тях по подразбиране е забранено да се рекламира хазарт, а всяка медия сама може изрично да посочи рекламодатели, включитено и цели сектори, чиито реклами не иска да бъдат „сервирани“ в страницата ѝ от рекламната платформа. Медиите обаче не могат да имат 100-процентов контрол, тъй като рекламодателите са тези, които категоризират продуктите.
Преглеждания: 785
ОЩЕ НОВИНИ
Хазартен оператор беше представен като нов генерален спонсор на най-голямата зала в България – многофункционалното спортно съоръжение “Арена София” в столицата. От стопанисващото обекта държавно дружество “Национална спортна база” ЕАД съобщиха, че е подписан договор с игралната платформа 8888.bg, по силата на който занапред официалното име на залата ще бъде “Арена 8888 София”. Съобщение за […]
Назначаването на Александър Томаш за треньор на ЦСКА-София предизвика безброй коментари. Начинът, по който си тръгва от Спартак Варна е крайно неприятен за варненските фенове. От първите шест мача, „соколите“ имат четири победи, равенство и само една загуба. Това им отрежда третото място, което е особено престижно. Само, че нещата приключиха скоростно. Томаш вече е […]
България взе участие в най-голямото световно събитие за игри – Gamescom. Форумът се проведе от 21 до 25 август в Кьолн, съобщават от индустрията. По думите им страната ни се включва за първи път в глобалното изложение с национален щанд с над 10 компании за разработка на игри. Сред тях са Incineration Productions, Kipi Interactive, […]