Геймблинг
Запознайте се с трите най-големи балкански хазартни асоциации
от Жана Софрониева
20.10.2023
На Балканите във всяка една от държавите има хазартни асоциации, но най-активните и значими такива са базирани в България и Сърбия. Това са Сръбската асоциация за игри, Асоциация на игралната индустрия в България и Сдружението на организаторите на хазартни игри и дейности в България. Вижте най-важната информация за тях.
Сръбската асоциация за игри (SGA)
е неправителствена организация с нестопанска цел, посветена на развитието на сръбската игрална индустрия. Нейни членове са както фирми, така и физически лица, занимаващи се с производство на видеоигри в Сърбия, както и с други услуги, свързани с развлекателна индустрия. SGA е ангажирана най-вече със своите компании-членки и с общността на разработчиците на игри.
Целта на асоциацията е да повиши конкурентоспособността на своите членове на световния пазар, да създаде възможно най-добрите условия за създаване на видеоигри в Сърбия, да подобри таланта и креативността на хората, ангажирани в сектора. Всичко това се прави с помощта и подкрепата на партньорите и приятелите на SGA. Дейностите и инициативите се координират с представители на правителството на Сърбия, други бизнеси и нестопански организации, образователния сектор, както и други асоциации на развлекателната индустрия.
Асоциацията е основана през март 2018 г. в Белград, следвайки примера на подобни организации, които предоставят подкрепа на сектора на игралната индустрия в някои от най-развитите икономики по света. Те провеждат образователни програми и изследвания, установяват нови партньорства, участват в множество процеси, които подкрепят качеството, развитието, растежа и интернационализацията на сръбските игрални продукти и компании.
Асоциация на игралната индустрия в България (АИИБ)
е новото име на българската асоциация на производителите и операторите в игралната индустрия (БТАПОИИ), която е първата в страната, обединяваща компании от игралната индустрия.
През годините АИИБ инициира много дейности, включително ежегодния Balkan Entertainment и Gaming Expo (BEGE) и East European Gaming Summit (EEGS), специализираното издание GAME SPECTRUM, семинари и сесии за професионална квалификация – EEGS MASTER CLASS, както и редица други местни и международни събития, насочени към повишаване на професионализма в бранша и популяризиране на българската игрална индустрия.
Експертите на асоциацията участват във всички процеси, които касаят сектора, а те имат богат опит в областта на законодателната рамка и детайлно познават игралната индустрия в България. Техните цели включват:
– повишаване на професионалното ниво на игралната индустрия в България;
– издигане на престижа и авторитета на членовете на асоциацията пред международни организации и институции в областта на игралната индустрия;
– подпомагане на членовете на АИИБ при установяване на търговски и други контакти в страната и чужбина, като представлява и защитава интересите им;
– оказване на съдействие за защита и предотвратяване на нарушения на правата на интелектуалната и индустриалната собственост на членовете на АИИБ за продукти, свързани с игралната индустрия;
– съдейства за усъвършенстване на действащото законодателство, регулиращо обществените отношения в игралната индустрия.
Асоциацията разработва и подава предложения, анализи и експертни становища до компетентните държавни органи по съществуващите нормативни актове, както и по нови проекти на нормативни актове в областта на игралната индустрия. Също така организира симпозиуми, семинари, конференции, курсове, изложби и други инициативи за обсъждане на въпроси за обмен на информация и повишаване на професионалната квалификация на своите членове. Тя работи за установяване и поддържане на Кодекс за професионална етика и практика в игралната индустрия.
Сдружението на организаторите на хазартни игри и дейности в България (СОХИДБ)
е най-многобройната организация в сектора, представляваща над 80% от малкия и среден бизнес от игралната индустрия в страната. Сдружението е създадено през 2020 г., а поводът е затварянето на игралните обекти по време на COVID-19 и предложенията за промени в Закона за хазарта, които са в ущърб на хазартния бизнес. Това допринася за сформирането на основната целя на сдружението – да защитава професионалните, икономическите и правните интереси на своите членове.
СОХИДБ заема важна роля като участник в законодателните процеси, касаещи бранша, в създаването на единна общност и в развитието на благоприятна бизнес среда за малките и средни хазартни оператори. Организацията е посредник между своите членове, държавните и европейски органи, медиите, неправителствените организации и други институции. Въпреки че сдружението съществува едва от няколко години, то успява да се наложи като едно от най-активните в индустрията. Чрез предприети ефективни действия, СОХИДБ реализира множество преимущества не само за своите членове, а и за целия бранш.
Целите и визията на сдружението са:
– да защитават интересите на малкия и среден бизнес от игралната индустрия;
– да участват в изготвянето, обсъждането и приемането на законови и подзаконови нормативни актове в сферата на хазарта;
– да спомагат за създаването на добра бизнес среда и възможности за развитие на сектора;
– да насърчават лоялната конкуренция и спазването на етичните правила; да инициират информационни кампании за отговорна игра; – да провеждат PR активности за популяризиране на дейността и членовете на сдружението;
– да подобряват имиджа на игралния бранш и заетите в него лица;
– да повишават информираността за необходимостта от качествен и социално отговорен бизнес.
Преглеждания: 3 793
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]