Интервюта
Антон Михов: Мерките срещу Covid-19 изключително силно ще ударят хазартния бранш
от Екип
06.11.2021
Антон Михов е изпълнителен директор на Палмс Меркюр Казино, което има 10 игрални зали в страната. Той е един хората, които доказва, че дори в условия на пандемия от Covid-19, може не само да се развива успешен бизнес в хазартния бранш, но и да се работи в полза на обществото.
Палмс Меркюр Казино е българо-немско дружество, което има четиринадесетгодишна история на пазара в България. Успехът се дължи на специалното отношение към всеки клиент.
Антон Михов застава начело на компанията преди седем години. Той е завършил магистратура по Маркетинг в УНСС.
Изпълнителният директор на Палмс Меркюр Казино Антон Михов даде специално интервю за BetNews.bg, в което говорим не само за проблемите, но и за пътищата напред.
Кое е уникалното в дейността на компанията Палмс Меркюр Казино?
Със сигурност това е личното отношение и обслужването на нашите клиенти и гости. Постигаме го, тъй като се фокусираме върху служителите ни. Те са винаги усмихнати, отзивчиви и готови да съдействат на нашите клиенти. В нашата компания заплатите са по-високи от стандартните. И това също ни помага да имаме достатъчно на брой и качествени служители.
А какви са амбициите за развитие на веригата Палмс Меркюр Казино, имате ли намерение да увеличавате залите?
Да. Към настоящия момент имаме 10 игрални зали в България. Шест от тях са в София. Другите са в Пловдив, Стара Загора, Казанлък и Благоевград.
Смятаме да обхванем още градове, като до края на годината ще отворим игрална зала Палмс Меркюр Казино в Русе.
Научих много уроци от различните позиции, които съм заемал
Какво е да започнеш от нулата и да стигнеш до върха, тоест до поста изпълнителен директор в такава реномирана верига?
Чувството е приятно. И в същото време това са много уроци, които съм научил на различните позиции, които съм заемал. Започнах в хазартния бизнес преди 18 години. В началото беше студентска работа, която съчетавах с образованието си. Започнал съм като охранител на игрална зала, след това станах управител на игрална зала, а по-късно отговарях за различни региони от групата. После ми предложиха да се занимавам с всички слот машини, с тяхното позициониране и техните настройки. Накрая получих предложението да бъда изпълнителен директор на Палмс Меркюр Казино, което приех с удоволствие.
Антон Михов доказва, че може да се работи в полза на обществото
Известен сте като човек, който има социално отговорни каузи. Направихте кампания, с която с вашите служители станахте доброволци за почистването на зелени площи около вашите зали. Как възникна тази идея?
Ние сме отговорна към обществото компания. Във времето, в което бяхме затворени през 2020 г. и 2021 г., заради пандемията от Covid-19, не освободихме нито един от нашите служители. Естествено, с помощта донякъде и на държавата. През това време трябваше да задържим интереса на нашите служители към компанията ни. Така започнахме проектите „Аз чистя, защо не и ти?“, които се случиха във всички градове, в които имаме представителства. В някои от тях се включиха и наши клиенти. Почиствахме районите в близост до нашите обекти.
Предприехте и инициатива за насърчаване на ваксинирането. Успешна ли беше тя?
Преди четири месеца стартирахме промоция, в която давахме награда от 200 лева бонус за игра на всеки наш клиент, който ни покаже зелен сертификат за ваксинация. Ние вярваме, че след като имунизираните в цял свят достигат до 70-80%, това означава, че ваксините са безопасни и те са път да продължим напред. Затова стартирахме тази промоция и имаше огромен интерес към нея.
Ковид кризата рефлектира и върху хазартния бранш
Близо две години целият свят живее в условия на пандемия от Covid-19, промени ли тази нова реалност нещо в хазартния бизнес? И в частност за вашата компания?
Абсолютно. Към настоящия момент всеки един мениджър много трудно може да прогнозира какво ще се случи в бъдеще. Ние работим по немски стандарт, а той предвижда да правим бюджет за пет години напред. Това вече не може да се случи. В момента можем да правим такъв бюджет за следващите три месеца, за тази година, но не и по-дългосрочно.
Новите противоепидемични мерки, които влязоха в сила със заповед на здравния министър доктор Стойчо Кацаров, предвиждат само при 100% персонал и посетители със зелен сертификат да могат да работят заведения, игрални зали, казина, кина, театри, концерти, фитнес зали, молове. Това изискване ще удари ли икономически хазартния бранш? И вие как се справяте с него?
Тези мерки изключително много ще ударят хазартния бранш. Към настоящия момент ние можем да се похвалим със 100 % ваксинирани служители. Не така стоят нещата с клиентите. След въвеждането на новите противоепидемичните мерки и възможността да работим 24 часа, но само с клиенти, които притежават зелен сертификат за ваксинирани и преболедували, или отрицателен тест, нашите обороти спаднаха със 70%. Което означава, че в момента работим с 30% от клиентите, които сме имали преди това.
Държавата трябва ли да подпомогне хазартния бизнес?
Би било много хубаво държавата да подпомогне този бизнес, както беше през 2020 година и началото на 2021 година. Но доколкото ми е известно, нищо подобно не се предвижда, защото нищо не е затворено. Ако ние кандидатстваме за някоя от мерките, трябва да покажем обороти, които са по-ниски през същия месец на миналата година. Но тогава ние бяхме затворени и на практика няма как да имаме такъв спад.
Как виждате намирането на компромисен вариант?
В България ние сме свикнали всичко да зависи от самите нас. С нашия екип се фокусираме върху това как по-бързо да си върнем предишните резултати. И как да мотивираме клиентите ни да се ваксинират и да се завърнат при нас.
Преглеждания: 460
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]