Избор на редактора

Apple спря рекламите за хазарт в App Store заради недоволство

от BetNews

27.10.2022



В началото на тази седмица Apple започна да показва повече реклами в App Store. Скоро след това, разработчиците и коментаторите критикуваха видовете реклами, изскачащи в секцията „може също да харесате“.

Базираната в Купертино технологична компания действа бързо и спря тези реклами. Въпреки това се очаква допълнителна информация дали ще бъдат възстановени.

Няколко разработчици се оплакаха, че американският технологичен гигант показва реклами за хазарт точно до техните приложения, които нямат нищо общо с тази категория. Не само това, но дори детски образователни приложения показваха реклами, свързани с хазарта. Така последва решението да се прекрати излъчването им.

“Поставени на пауза”

Пред две технологични онлайн Apple заяви, че “рекламите за хазарт в страниците на приложенията на App Store са поставени на пауза”, но без да разкрие подробности за бъдещи действия.

В началото на тази седмица Apple публикува в секцията си за новини и актуализации на уебсайта на разработчиците, че Apple Search Ads ще улесни промотирането на приложения в App Store.

Не е ясно какво ще направи Apple, за да предотврати показването на реклами за хазарт в определени категории или какво ще направи компанията, за да подобри това изживяване.

Друг гигант в технологичната сфера също имаше проблем с рекламирането на хазарт. През септември Netflix обяви, че подготвя нов бизнес модел, който включва реклами, зада привлече нови клиенти, надявайки се, че предлагането на пакет с по-ниска цена ще помогне. Тогава беше обявено, че новият абонамент на платформата няма да включва търговски съобщения за хазарт, политика или криптовалути.

Тенденция

Други компании също поеха стратегия да не рекламират политическата и хазартната сфера поради липсата на регулация. Facebook първачално забрани спортните залагания и крипто рекламите, преди да ги разреши в определени региони през последните две години.

През 2019 г. Alphabet, компанията майка на Google, отмени забраната за реклами за спортни залагания в някои държави. Две години по-късно тя започна да разрешава реклами, свързани с криптовалута, позволявайки на борсите и доставчиците на портфейли да популяризират своите услуги в търсачката.

Този ход не винаги е носил само позитиви. По-рано тази година Италия глоби Google с 1,45 милиона евро, след като реклами за хазарт се появиха в YouTube. Това беше, след като компанията уж възстанови забраната за съдържанието.

Добри практики

Начинът, по който Apple постъпва, може да бъде много важен за бъдещето на iPhone, пише сайтът за технологични новини The Verge. Базираната в Купертино технологична компания планира да разшири рекламите си извън App Store, към приложения като Maps, Podcasts и Books.

Добрата новина за Apple е, че има други компании, които работят по този проблем и може да се заимстват идеи. Google, например, ви позволява да ограничите броя на рекламите, които виждате за потенциално чувствителни теми като алкохол, хазарт, срещи, бременност и загуба на тегло.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Хазартни анимета забавляват с мисловни игри и стратегии

Кои са десетте най-известни рисувани филми за залагания? Високи залози, интригуващи мисловни игри, неочаквани стратегии и креативност – това са само част от вълнуващите елементи на така наречените „хазартни анимета“. През последните години те добиват особена популярност. „Аниме“ е термин, който традиционно обозначава създадените в Япония нарисувани анимационни филми и сериали. Съществуват много жанрове аниме […]

image

Мъж спечели 36 млн. долара от лотария, но не успява да ги вземе

Участник в американската лотария пeчели 36 милиона долара с комбинацията от числа, която е избрал. Той обаче явно не е разбрал за късмета си, тъй като дълго не потърсил наградата си. А периодът от 180 дни затова е изтекъл миналата седмица. Късметлията е попълнил билет Mega Millions в супермаркет в Джаксънвил, Флорида, съобщават местните медии, […]

image

Казината в САЩ удариха джакпота с рекордна печалба за 2023 г.

Американските казина, притежавани и управлявани от различни компании (без притежаваните от индиански племена), са изпратили най-добрата година в историята си, като са спечелили 66,5 млрд. долара през 2023 г. Това показват данни, публикувани от Американската игрална асоциация (AGA) и цитирани от AP и БТА. Общата сума е с 10% по-висока, отколкото през 2022 г., която също […]