Геймблинг

Италия глоби Х с над 1 милион евро заради реклама на хазарт

от BetNews

16.03.2024



Италия глоби социалната мрежа Х (бившата „Туитър“) заради нарушения на националната забрана за реклама на хазарт. Санкцията е в размер на 1,35 милиона евро, съобщава сайтът igamingbusiness.com.

Поводът за глобата е установено от италианския комуникационен регулатор (Agcom) нарушения на т.нар. „указ за достойнство“ от 2019 г. Документът забранява всяка форма на реклама, спонсорство или комуникация, представяща промоционално съдържание, свързано с игри или залагания.

Agcom е открил общо девет нарушения от проверени акаунти в Х. Те рекламират именно сайтове, предлагащи игри и залагания с парични печалби. Смята се, че социалната мрежи носи отговорност, тъй като всички тези профили са имали синя отметка до тях, което обозначава факта, че са проверени.

Регулаторът обяви, че е издал заповед за блокиране на достъпа за два от тези акаунти, които все още са активни в платформата. Agcom също така прие заповед за забрана за всяко допълнително качено незаконно съдържание. Това дойде след уведомление, че деветте акаунта са оспорили решението.

Глобата за Х бе обявена само няколко седмици, след като „Мета“ – фирмата, която е собственик на „Фейсбук“ и „Инстаграм“, получи санкция от 5,58 милиона евро, отново за реклама на хазарт. Agcom откри промоционално съдържание за игри и залагания в 18 профила в тези социални мрежи. Пет от тях са в „Инстаграм“, а 13 – във „Фейсбук“.

Регулаторът също така откри 32 спонсорирани публикации с видеоклипове и изображения, насочени към популяризиране или рекламиране на онлайн игри и залагания.

Agcom наложи санкции още на Google, Twitch и YouTube. Google беше глобен със 700 000 евро за нарушаване на забраната през август 2022 г. Санкцията беше свързана с реклами, които са се появили в канали в YouTube. Agcom не спомена обаче кои хазартни оператори или продукти се рекламират.

Широкообхватната забрана за реклами в Италия бе наложена през 2019 г. Тя е източник на особени трудности за футболните клубове, много от които преди това са си партнирали с хазартни оператори. Въпреки че партньорствата, фокусирани върху други пазари – като Азия – все още са разрешени, клубовете и футболните органи призоваха забраната да бъде облекчена поради загуба на приходи .



ОЩЕ НОВИНИ

image

Зеленски забрани онлайн залаганията за войниците на фронта

Украинският президент Володимир Зеленски подписа декрет, който забранява онлайн залаганията за всички военнослужещи от Военните сили на Украйна (ВСУ), съобщава KyivIndependent. Предложението за забраната идва от Съвета за национална сигурност и отбрана, който настоява за засилване на контрола над игралната индустрия в намиращата се в интензивна военна обстановка държава. Освен тоталната забрана, отнасяща се до […]

image

Баялцалиев пред BetNews: Промените във футбола трябва да се видят незабавно  

Детелин Баялцалиев е бивш футболен съдия. Като асистент рефер е ръководил повече от 550 мача в България и чужбина. С него разговаряхме за промените в българския футбол, които се надяваме да предстоят, както и за проблемите на съдийството у нас. Изборът за президент на БФС „Някои знаеха, че нямат шансове, но се явиха на изборите. […]

image

Молдова позволи рекламата на хазарт, за да подпомогне спорта

Република Молдова ще промени закона за забрана на рекламата на хазарт, който е в сила от няколко години. Това е съобщил министърът на образованието и изследванията Дан Перчун по време на среща с представители на спортните федерации в страната, пише Noi.md. За уверението, дадено от министъра, разказва президентът на молдовската футболна федерация Йон Поалелунджи. „Това, […]