Геймблинг
Италия глоби Х с над 1 милион евро заради реклама на хазарт
от BetNews
16.03.2024
Италия глоби социалната мрежа Х (бившата „Туитър“) заради нарушения на националната забрана за реклама на хазарт. Санкцията е в размер на 1,35 милиона евро, съобщава сайтът igamingbusiness.com.
Поводът за глобата е установено от италианския комуникационен регулатор (Agcom) нарушения на т.нар. „указ за достойнство“ от 2019 г. Документът забранява всяка форма на реклама, спонсорство или комуникация, представяща промоционално съдържание, свързано с игри или залагания.
Agcom е открил общо девет нарушения от проверени акаунти в Х. Те рекламират именно сайтове, предлагащи игри и залагания с парични печалби. Смята се, че социалната мрежи носи отговорност, тъй като всички тези профили са имали синя отметка до тях, което обозначава факта, че са проверени.
Регулаторът обяви, че е издал заповед за блокиране на достъпа за два от тези акаунти, които все още са активни в платформата. Agcom също така прие заповед за забрана за всяко допълнително качено незаконно съдържание. Това дойде след уведомление, че деветте акаунта са оспорили решението.
Глобата за Х бе обявена само няколко седмици, след като „Мета“ – фирмата, която е собственик на „Фейсбук“ и „Инстаграм“, получи санкция от 5,58 милиона евро, отново за реклама на хазарт. Agcom откри промоционално съдържание за игри и залагания в 18 профила в тези социални мрежи. Пет от тях са в „Инстаграм“, а 13 – във „Фейсбук“.
Регулаторът също така откри 32 спонсорирани публикации с видеоклипове и изображения, насочени към популяризиране или рекламиране на онлайн игри и залагания.
Agcom наложи санкции още на Google, Twitch и YouTube. Google беше глобен със 700 000 евро за нарушаване на забраната през август 2022 г. Санкцията беше свързана с реклами, които са се появили в канали в YouTube. Agcom не спомена обаче кои хазартни оператори или продукти се рекламират.
Широкообхватната забрана за реклами в Италия бе наложена през 2019 г. Тя е източник на особени трудности за футболните клубове, много от които преди това са си партнирали с хазартни оператори. Въпреки че партньорствата, фокусирани върху други пазари – като Азия – все още са разрешени, клубовете и футболните органи призоваха забраната да бъде облекчена поради загуба на приходи .
Преглеждания: 1 584
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]