Геймблинг

Италия глоби Х с над 1 милион евро заради реклама на хазарт

от BetNews

16.03.2024



Италия глоби социалната мрежа Х (бившата „Туитър“) заради нарушения на националната забрана за реклама на хазарт. Санкцията е в размер на 1,35 милиона евро, съобщава сайтът igamingbusiness.com.

Поводът за глобата е установено от италианския комуникационен регулатор (Agcom) нарушения на т.нар. „указ за достойнство“ от 2019 г. Документът забранява всяка форма на реклама, спонсорство или комуникация, представяща промоционално съдържание, свързано с игри или залагания.

Agcom е открил общо девет нарушения от проверени акаунти в Х. Те рекламират именно сайтове, предлагащи игри и залагания с парични печалби. Смята се, че социалната мрежи носи отговорност, тъй като всички тези профили са имали синя отметка до тях, което обозначава факта, че са проверени.

Регулаторът обяви, че е издал заповед за блокиране на достъпа за два от тези акаунти, които все още са активни в платформата. Agcom също така прие заповед за забрана за всяко допълнително качено незаконно съдържание. Това дойде след уведомление, че деветте акаунта са оспорили решението.

Глобата за Х бе обявена само няколко седмици, след като „Мета“ – фирмата, която е собственик на „Фейсбук“ и „Инстаграм“, получи санкция от 5,58 милиона евро, отново за реклама на хазарт. Agcom откри промоционално съдържание за игри и залагания в 18 профила в тези социални мрежи. Пет от тях са в „Инстаграм“, а 13 – във „Фейсбук“.

Регулаторът също така откри 32 спонсорирани публикации с видеоклипове и изображения, насочени към популяризиране или рекламиране на онлайн игри и залагания.

Agcom наложи санкции още на Google, Twitch и YouTube. Google беше глобен със 700 000 евро за нарушаване на забраната през август 2022 г. Санкцията беше свързана с реклами, които са се появили в канали в YouTube. Agcom не спомена обаче кои хазартни оператори или продукти се рекламират.

Широкообхватната забрана за реклами в Италия бе наложена през 2019 г. Тя е източник на особени трудности за футболните клубове, много от които преди това са си партнирали с хазартни оператори. Въпреки че партньорствата, фокусирани върху други пазари – като Азия – все още са разрешени, клубовете и футболните органи призоваха забраната да бъде облекчена поради загуба на приходи .



ОЩЕ НОВИНИ

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]

image

Италия: Хазартът измества здравето по разходи

Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]

image

За какво харчат заеми младите: храна, празници и хазарт

Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]