Избор на редактора
Клубове от Висшата лига ще загубят над 150 милиона евро от забраната на хазартно спонсорство
от BetNews
21.09.2024
Повече от половината клубове от Висшата лига на Англия ще загубят над 150 милиона евро от предстоящата забрана за хазартно спонсорство върху фланелките. Ново проучване на OLBG установява, че 57,9% от клубовете (11 от възможните 19) в момента разчитат на казино и хазартни компании за реклама, разположена върху предната част на тениските на футболистите.
В момента „Челси“ е единственият клуб без спонсор на фланелката, но това скоро може да се промени, пишат от сайта londonlovesbusiness.com. Малко над 15% от клубоветеот Висшата лига този сезон промотират чрез фланелките си фирми, свързани с финанси, технологии, събития и развлечения. Малко над десет на сто рекламират брандове за пътувания и туризъм. Спонсорството на британската попзвезда Ед Шийрън за „Ипсуич“ е уникално по рода си, добавят от сайта.
Клубовете от Висшата лига този сезон се очаква дагенерират общо над 510 милиона евро от реклами върху фланелките.
29,6 процента от тази сума идва директно от сайтове за казина и хазартни брандове.
Единадесетте клуба, които сега промотират казино или хазарт на фланелките си, са довели малко над 6,7 милиона фенове на своите домакински мачове през сезон 2023/24.
Според д-р Роб Уилсън, ръководител на катедрата пофинанси, счетоводство и бизнес в университета Шефилд Халам и експерт по бизнеса със спорта,
изчезването на спонсорите на хазарта от предните фланелки може да е краят на една ера във Висшата лига.
„Търговските екипи ще трябва да работят изключително усилено, за да заменят всички загубени приходи“, казва той пред OLBG. „В пазарът на спонсорствата също има относително забавяне след пандемията, тъй като организациите затегнаха коланите и поставиха възвръщаемостта на инвестициите си на фокус. Вероятно ще има победители и губещи, като някои от по-утвърдените отбори ще могат да намерят заместници“, смята д-р Уилсън.
Той отбелязва, че няма да е изненада, ако има повече отбори без спонсор на предната част на фланелката за сезона през 2025-2026 г. „Клубовете ще се затрудняват да намерят желаещи партньори“, допълва д-р Уилсън.
Преглеждания: 883
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]