С нарастването на популярността на различните електронни спортове, нараства и броят на професионалните играчи. Затова е трудно да се отговори на въпроса най-популярната еSports игра в момента. Затова по-долу са описани петте най-големи игри от последните години, но без последователност в класация. Редът на имената в Топ 5 постоянно търпи промяна, но като цяло всяка има хиляди фенове и всеки геймър сам прави заключение коя е най-атрактивната за него игра.
-
Counter-Strike: Global Offensive
В класическия режим на игра на стратегическия шутър от първо лице Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), два отбора от петима играчи се състезават един срещу друг като терористи и антитерористи. За разлика от повечето други стрелци, играч, който е убит в действие, не може веднага да се присъедини отново към играта. Тези, които са убити, могат да подкрепят отбора си отново само в следващия игрови кръг на състезанието.
В два различни възможни игрови сценария на отборите се дават различни мисии:
Обезвреждане на бомба: терористичният екип се опитва да постави бомба в една от предварително определените зони и да я пази достатъчно дълго, за да изгасне таймерът. Целта на антитерористите е да елиминират терористичния екип, преди да могат да поставят своята бомба или да предотвратят детонацията, като обезвредят бомбата.
Спасяване на заложници: Има двама неподвижни заложници от страната на терористите и екипът за борба с тероризма трябва да спаси поне един от заложниците и да го отведе до зоната за спасяване на заложници. Играчите, носещи заложник, не могат да стрелят и се движат по-бавно. Ако антитерорист бъде елиминиран по време на спасителна операция, терористите могат да върнат заложника обратно в първоначалната му позиция. Победата е възможна и ако съответният вражески отбор бъде напълно елиминиран.
Специална характеристика на CS:GO е бързото обучение в сравнение с други шутъри от първо лице. Големият брой тактически игрови позиции на различните карти, гранати и оръжия, които имат различно разпространение при стрелба, прави шутъра изключително сложен и създава предизвикателства дори пред опитни играчи.
Най-важните ключови характеристики:
Жанр: шутър от първо лице
Участници: повече от 10 000 професионални играчи
Студио издател: Valve Corporation
Първо издание: 21.08.2012 г.
Възраст: 16+
Международен турнир по Counter-Strike: Global Offensive с награден фонд $27,8 млн.
Вид: мултиплатформена
-
League of Legends
В стратегическата игра в реално време “League of Legends” два отбора се състезават един срещу друг на класическа мултиплейър онлайн бойна арена карта. Всеки отбор се състои от пет от общо над 150 различни избираеми героя (шампиони), всеки от които поема една от петте налични роли: Toplane, Midlane (Carry), ADC (Attack Damage Carry), Support и Jungler.
Всеки наличен шампион има четири различни способности и изисква различни тактики. Играчите от всяка роля се състезават на своите позиции срещу същите роли на противниковия отбор.
Целта е да се вземе надмощие над противниковия отбор, като се унищожат цели като отбор и по този начин се проникне в тяхната база и унищожите тяхната връзка.
Най-важните ключови характеристики:
Жанр: Мултиплейър онлайн бойна арена (MOBA)
Участници: Над 7000 професионални играчи
Първо издание: 27.10.2009 г.
Студио издател: Riot Games
Възраст: 12+
Международен турнир League of Legends с награден фонд $20,8 млн.
Вид: PC
-
Fortnite
Началният интерес към Battle Royale “Fortnite” от пускането му досега не е спаднал. Принципът на играта като eSports е прост: Общо 100 играча се състезават един срещу друг на огромна карта. Последният оцелял печели.
За разлика от други Battle Royale заглавия обаче, Fortnite има специален фокус върху получаването на различни ресурси и изграждане на структури. Те могат да създадат тактическо предимство в битката срещу други играчи или да осигурят прикритие.
Най-важните ключови характеристики:
Жанр: Battle Royale
Участници: Повече от 4000 професионални играчи
Първо издание: 25.07.2017 г.
Студио издател: Epic Games, People Can Fly
Възраст: 16+
Международен турнир по Fortnite с награден турнир $17,5 млн.
Вид: мултиплатформена
-
Dota 2
Подобно на League of Legends, Dota 2 също се играе на MOBA карта в пет на пет и следва същия геймплей. Dota 2 впечатлява с привлекателна графика и по-тактически и по-малко механично фокусиран геймплей.
Изборът от над 110 различни героя и пет различни роли, които могат да се играят, прави играта много разнообразна.
Най-важните ключови характеристики:
Жанр: Мултиплейър онлайн бойна арена (MOBA).
Първо издание: 09.07.2013 г.
Студио издател: Valve Corporation
Възрастова оценка: 12 години
Международен турнир по Dota 2 с награден фонд $40 млн.
Вид: PC
-
Overwatch
С Overwatch разработчикът на World of Warcraft Blizzard Entertainment успешно съчетава шутър от първо лице и MOBA. По принцип играта играе като шутър в перспектива от първо лице. Но както в MOBA, можете да избирате между много различни герои за различни роли, всички от които имат различни оръжия и четири различни способности. Това дава възможност да надиграете противниците и да ги поставите на колене чрез умело използване на способностите.
Най-важните ключови характеристики:
Жанр: шутър от първо лице
Участници: Повече от 3000 професионални играчи
Първо издание: 24.05.2016 г.
Студио издател: Blizzard Entertainment
Възраст: 16+
Международен турнир по Overwatch с награден фонд $5,5 млн.
Вид: мултиплатформена
Преглеждания: 2 595
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]