Геймблинг
Най-впечатляващите кампании за безопасен хазарт
от Жана Софрониева
18.09.2023
В някои страни по света има кампании, които се борят с проблемите на хазартно зависимите. Прекомерното залагане може да доведе до финансови, професионални и лични проблеми. Често тези проблеми са съпроводени от лъжи от страна на залагащия, който се крие от близките си.
Някои от тези хора са дотолкова пристрастени, че се чувстват депресирани, но не могат да се откажат. Затова са създадени кампании за повишаване на осведомеността и безопасността относно хазарта, които се фокусират върху проблемното хазартно поведение.
Още през 2016 г. е създадена кампания за борба с хазарта на Викторианската фондация за отговорно залагане (VRGF), която се фокусира върху спортните залагания и нарастването на проблемите сред тийнейджърите. Кампанията беше с цел повишаване на вниманието на родители, учители и обществеността относно тревожната статистика, свързана със залозите и децата.
Изследванията разкриха, че между 60 и 70% от децата са залагали, въпреки че са непълнолетни, а един от всеки 25 има проблем с хазарта. По-широката кампания за борба с хазарта на VRGF включваше усилия за забрана на спонсорствата и рекламите на хазарта в спорта, а родителите бяха насърчени да разговарят с децата си на тази тема.
По време на Световното първенство по футбол (август-септември 2022 г.) Gamble Aware стартира кампания, която да предложи на футболните фенове практически съвети за това как могат да се насладят на турнира, без да изпитват „Bet Regret“ (потискащото чувство след залог, който не сте искали да правите).
Тази кампания е предназначена за аудиторията от млади мъже (18-44 г.), които залагат редовно на спортни срещи. Тя има няколко етапа на вътрешно стратегическо и творческо развитие, които да гарантират, че разработените комуникации резонират силно с мъжете и жените, които залагат. Кампанията също има за цел да споделя съвети за по-безопасно залагане и да насочва към уеб сайта на Gamble Aware за допълнителна подкрепа.
Освен това през ноември 2022 г. беше направено проучване на общественото мнение сред 2000 футболни фенове, като част от кампанията за превенция на хазартните вреди сред запалянковците. Нейната цел беше да хвърли светлина върху очакваното поведение при залагания по време на Световното първенство.
“Don‘t Regret the Bet” е мултимедийна образователна кампания за насърчаване на отговорната хазартна игра, която стартира в САЩ на 06.03.2023 г.
Тя е организирана от Мичиганския съвет за контрол на игрите (MGCB), като включва телевизионна, видео и радио реклама в бензиностанции, социални и дигитални медии, включително стрийминг услуги и подкаст аудио. Някои нейни реклами се показваха по време на излъчвания на професионални и колежански спортни събития.
Целта на кампанията е да насърчи жителите на Мичиган да залагат отговорно, използвайки законни и регулирани форми на игри в щата. Кампанията стартира по това време, защото март е месецът за осведоменост за проблемните хазартни игри.
Едногодишната кампания беше решаваща стъпка в непрекъснатите усилия на MGCB да достигне до обществеността с информация, съвети и тактики, насърчаващи отговорната игра.
Кампанията е разработена в партньорство с базираната в Лансинг “King Media”. Разделът за отговорна игра на уебсайта на MGCB предоставя връзка към образователния сайт – DontRegretTheBet.org, който съдържа информация за отговорната игра.
Освен сайт, кампанията предоставя безплатна телефонна линия, ако някой има проблем с хазарта и има нужда от помощ. Хазартът под каквато и да е форма е само за развлекателни цели. В противен случай, има програми за самоизключване от него.
Преглеждания: 2 741
ОЩЕ НОВИНИ
Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]
Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]
Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]