Избор на редактора

Повишаване на възрастта за участие в хазартни игри искат родители

от BetNews

04.12.2022



Възрастта за участие в хазартни игри да бъде повишена от 18 на 21 години. За това настояват представителите на Националната мрежа за децата и асоциация „Родители“. Те са изпратили писмо до президента,  служебните министри, председателите на парламентарни комисии и отговорните институции.

В документа е посочено, че повишаването на възрастта за хазартни игри има за цел да бъдат предпазени учениците от изкушението да се превърнат в дилъри и да се ограничи достъпа до училищата. Авторите на писмото искат също рекламата на хазартните дейности да е забранена във времеви диапазони и места, на които тя може да бъде видяна от лица под 21-годишна възраст.

С промяна в закона, Националната мрежа за децата и асоциация „Родители“ искат да се въведе и друго изискване за промоцията на хазартните дейности. Те настояват за задължително изписване на предупреждение за опасност от зависимост. Две организации напомнят, че хазартната зависимост е международно признато болестно състояние. Те предлагат и по-строги санкции за нарушителите.

“Свидетели сме на безпрецедентен рекламен натиск за залагания по време на Световното първенство по футбол, който създава огромни рискове пред децата. Тоталният отказ на институциите да приложат дори минималните ограничителни мерки, предвидени в Закона за хазарта, е на път да превърне залаганията в истинска епидемия сред подрастващите.

Въпреки изричната законова забрана за реклама, големите и най-известните рекламодатели от хазартния бизнес рекламират своята търговска марка в рекламни спотове в телевизиите, радиото и интернет в часове, които са напълно достъпни за хора под 18 години. Използват се известни лица, които привличат младата аудитория и водят младите хора към платформите директно към онлайн залаганията, онлайн казина и други хазартни игри. Това се случва в контекста на постоянната реклама на хазарт и спортни залагания, която води до абсурдни ситуации, в които спортуващи деца носят екипи с реклама на платформи за онлайн залози“, гласи част от писмото на Националната мрежа за децата и асоциация „Родители“.

Темата за търговското слово за хазарт бе обсъдена в рамките на Международната конференция на медийните регулатори от Балканския регион. Тя бе организирана от Съвета за електронни медии (СЕМ) в България, който през август тази година сключи меморандум за сътрудничество в тази посока с Националната агенция за приходите.

По време на конференцията изпълнителният директор на НАП  Борис Михайлов е информирал за дейността на агенцията във връзка с хазарта. Той е акцентирал върху добрата съвместна работа с медийния регулатор в страната, която е довела до налагане на санкции за непозволена реклама за хазарт, пишат от СЕМ.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Хазартни анимета забавляват с мисловни игри и стратегии

Кои са десетте най-известни рисувани филми за залагания? Високи залози, интригуващи мисловни игри, неочаквани стратегии и креативност – това са само част от вълнуващите елементи на така наречените „хазартни анимета“. През последните години те добиват особена популярност. „Аниме“ е термин, който традиционно обозначава създадените в Япония нарисувани анимационни филми и сериали. Съществуват много жанрове аниме […]

image

Мъж спечели 36 млн. долара от лотария, но не успява да ги вземе

Участник в американската лотария пeчели 36 милиона долара с комбинацията от числа, която е избрал. Той обаче явно не е разбрал за късмета си, тъй като дълго не потърсил наградата си. А периодът от 180 дни затова е изтекъл миналата седмица. Късметлията е попълнил билет Mega Millions в супермаркет в Джаксънвил, Флорида, съобщават местните медии, […]

image

Казината в САЩ удариха джакпота с рекордна печалба за 2023 г.

Американските казина, притежавани и управлявани от различни компании (без притежаваните от индиански племена), са изпратили най-добрата година в историята си, като са спечелили 66,5 млрд. долара през 2023 г. Това показват данни, публикувани от Американската игрална асоциация (AGA) и цитирани от AP и БТА. Общата сума е с 10% по-висока, отколкото през 2022 г., която също […]