Геймблинг

Във вторник НС окончателно забранява хазарната реклама

от Иван Гергов

26.04.2024



Във вторник в рамките на извънредно заседание на парламента се очаква да бъдат гласувани окончателно промените в Закона за хазарта, забраняващи всякаква медийна реклама на хазартните оператори и въвеждащи още редица ограничения на сектора. Програмата за вторник ще още не е публикувана официално, но от свои източници BetNews разбра, че вносителите имат воля законопроектът да бъде окончателно приет следващата седмица.

Георги Вулджев: Промените в хазарта сa недообмислени, може да имат обратен ефект
ПРОЧЕТИ

Иначе днес след около час разгорещени дебати в пленарната зала народните представителите приеха на първо четене предложените от ГЕРБ и ДПС промени в Закона за хазарта, анонсирани вчера и приети ударно и от ресорните комисии по бюджет и финанси и по култура и медии преди да влязат в зала.

Макар първоначалните очаквания да бяха, че настоящото 49-о Народно събрание няма да успее да приеме окончателно промените, тъй като трябваше днешния ден – 26 април, да бъде последен работен такъв на депутатите, преди великденската им ваканция и предизборната кампания, днес сутринта лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов съобщи новината, че народните представители ще работят един ден и следващата седмица.

Какво предвиждат промените

Припомняме, че промените предвиждат пълна забрана на рекламата на хазарни игри в телевизията, радиото, печата, както и в онлайн медиите. Позволява се външната реклама – билборди, но те трябва да са на поне 100 метра отстояние от образователни институции и други обществени сгради. Позволява се и рекламата върху спортна екипировка, но не и на такава, използвана от непълнолетни.

Повишават се и таксите, които ще плащат хазарните оператори, като половината от парите ще отиват към Министерството на здравеопазването, като ще бъдат използвани за лечение и превенция на хазартната зависимост.

Забраняват се и игралните зали в населените места с под 5000 души население.

Под ударите на новите промени, ако, разбира се, те бъдат приети окончателно, не попадат населените места, намиращи се на до 30 километра от държавната граница, което значи, че няма да засегне популярни казино локации като Сандански и Свиленград, както и туристическите курорти.

Бюджетната комисия подкрепи пълната забрана на хазартна реклама в медиите
ПРОЧЕТИ

Единодушие в НС

Промените бяха приети единодушно от всички политически сили, въпреки че от „Продължаваме промяната-Демократична България“ и БСП обвиниха вносителите на законопроекта в предизборен популизъм. От „Възраждане“ пък се възмутиха, че аналогично тяхно предложение бе отхвърлено именно с гласовете на ГЕРБ и ДПС преди няколко седмици.

Партиите имат срок до понеделник да внесат предложения за редакции в законопроекта преди второто четене в комисия и следващото го гласуване в пленарна зала.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Game Dev Day се завръща в София на 2 ноември

Game Dev Day се завръща за втора поредна година в София. Събитието ще се състои на 2 ноември в „Чистилището“. То ще включва както лекционна част, така и изложение на видео, мобилни, VR игри, настолни, образователни игри и други интересни проекти. През тази година лекционната програма ще има два потока. Първият от тях ще е […]

image

Тайланд се опитва да отнеме хазартната корона на Макао

Новото тайландско правителство на Петонгтарн Шинаватра, дъщеря на магната и бивш премиер Таксин Шинаватра, избрано преди едва няколко седмици, се зае активно да реализира един стар план, който отдавна отлежава по рафтовете на държавната администрация – да превърне страната в новата азиатска столица на хазарта. След положително приключило в края на август обществено допитване, неотдавна […]

image

Рекламите на хазарт по стадионите са се утроили във Великобритания

Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон. Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи. Общият брой реклами на […]