Геймблинг

Забраната на хазартна реклама няма въздействие върху спонсорството във Висшата лига

от BetNews

10.08.2023



Компаниите от промишлеността най-често рекламират върху предната част на фланелките в 225 професионални отбора по футбол, крикет и ръгби в Англия.

Техни лога са изобразени при 14,5% от спонсорствата на екипите, като промишленият сектор изпреварва сектора “Потребителски услуги (12,7%), които отбелязаха пет процентни пункта спад тази година, показва проучване на компанията за спонсорски услуги Caytoo.

Ръстът на промишления сектор бележи увеличение с три процентни пункта спрямо миналата година, които се дължи предимно на спонсорства на фирми за химически продукти, които изобщо не са били представени в изследването от миналата година. Промишлеността е най-големият спонсор за отборите по крикет и ръгби, но не и във футбола.

Секторът за потребителски услуги е водещ предимно заради продължаващата доминация на хазарта при спонсорството върху фланелките. Една от всеки шест сделки за подкрепа на футболни е от компания за залагания (15,4%).

Вълна от ограничения на хазартната реклама заля редица държави
ПРОЧЕТИ

През последните месеци рекламите на хазарт бяха подложени на критика. Тъй като приложенията за хазарт онлайн стават все по-популярни и лесни за използване, все повече се чуват гласове, че рекламите за хазарт са вредни, могат да доведат до пристрастяване, финансови загуби и често са насочени към прекалено млади хора.

По-рано тази година Висшата лига обяви, че ще забрани лога на хазартни компании да бъдат показвани върху предната част на фланелките от сезон 2026-2027. Рекламите обаче ще бъдат разрешени върху ръкави и табла.

„Забраната върху спонсорството от хазартния сектор върху предната част на  футболните тениски, която влиза в сила след три години, плюс нарастващото недоволство от  фенове срещу подобни сделки, не оказаха почти никакво въздействие през последната година“, казва Алекс Бърмастър, ръководител на изследванията и анализите в Caytoo, цитиран от онлайн изданието The Media Leader.

„Повече от една трета от отборите във Висшата лига все още имат хазартен спонсор, изобразен на фланелките, като броят им намали  само с един за една година”, смята анализаторът.

Какво е позволено и какво не е в хазартната реклама по света и у нас
ПРОЧЕТИ

И допълва, че икономическата реалност и ожесточената конкуренция във футбола надделяват над други съображения и клубовете ще трябва да продължат да вземат парите от хазарта, докато вече не им бъде законно разрешено да го правят.

За да бъде изживяването от хазартните игри приятно и вълнуващо, играчите трябва запазват контрол над ситуацията и да залагат отговорно. BetNews ви съветва да залагате разумно!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК за още интересни новини от развлекателния сектор.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Велислав Вуцов пред BetNews: Ейре е най-лошият жребий

Българският национален отбор по футбол ще играе срещу Ейре, в бараж за влизане в по-горната група С от Лигата на нациите. На 20 март 2025 година, нашите са домакини, а три дни по-късно гостуваме в Дъблин. Какви са шансовете ни срещу ирландците и какво беше представянето през този сезон? За това и още интересни неща, […]

image

Италия: Хазартът измества здравето по разходи

Билетчета за търкане, спортни облози, лотарии: предлагането на игри на щастието в Италия е огромно. През тази година бе поставен и нов рекорд по приходи в този сектор. Италианците дават за игри на щастието повече пари, отколкото за своето здраве или образование, коментира германската обществена медия АРД. Лотарийните игри са важен икономически фактор в Италия, пише DW. Пристрастяването към […]

image

За какво харчат заеми младите: храна, празници и хазарт

Над 120 хиляди младежи под 30 години са длъжници, от които следва да бъдат събрани необслужвани кредити. 27 % от заемите отиват за покупка на храна и плащане на битови сметки. Използват се и за здравни услуги, рефинансиране на друг дълг, за сватби, балове, кръщенета и за хазарт. Това показват данни на Камарата на частните […]