Геймблинг

Забраната на хазартна реклама няма въздействие върху спонсорството във Висшата лига

от BetNews

10.08.2023



Компаниите от промишлеността най-често рекламират върху предната част на фланелките в 225 професионални отбора по футбол, крикет и ръгби в Англия.

Техни лога са изобразени при 14,5% от спонсорствата на екипите, като промишленият сектор изпреварва сектора “Потребителски услуги (12,7%), които отбелязаха пет процентни пункта спад тази година, показва проучване на компанията за спонсорски услуги Caytoo.

Ръстът на промишления сектор бележи увеличение с три процентни пункта спрямо миналата година, които се дължи предимно на спонсорства на фирми за химически продукти, които изобщо не са били представени в изследването от миналата година. Промишлеността е най-големият спонсор за отборите по крикет и ръгби, но не и във футбола.

Секторът за потребителски услуги е водещ предимно заради продължаващата доминация на хазарта при спонсорството върху фланелките. Една от всеки шест сделки за подкрепа на футболни е от компания за залагания (15,4%).

Вълна от ограничения на хазартната реклама заля редица държави
ПРОЧЕТИ

През последните месеци рекламите на хазарт бяха подложени на критика. Тъй като приложенията за хазарт онлайн стават все по-популярни и лесни за използване, все повече се чуват гласове, че рекламите за хазарт са вредни, могат да доведат до пристрастяване, финансови загуби и често са насочени към прекалено млади хора.

По-рано тази година Висшата лига обяви, че ще забрани лога на хазартни компании да бъдат показвани върху предната част на фланелките от сезон 2026-2027. Рекламите обаче ще бъдат разрешени върху ръкави и табла.

„Забраната върху спонсорството от хазартния сектор върху предната част на  футболните тениски, която влиза в сила след три години, плюс нарастващото недоволство от  фенове срещу подобни сделки, не оказаха почти никакво въздействие през последната година“, казва Алекс Бърмастър, ръководител на изследванията и анализите в Caytoo, цитиран от онлайн изданието The Media Leader.

„Повече от една трета от отборите във Висшата лига все още имат хазартен спонсор, изобразен на фланелките, като броят им намали  само с един за една година”, смята анализаторът.

Какво е позволено и какво не е в хазартната реклама по света и у нас
ПРОЧЕТИ

И допълва, че икономическата реалност и ожесточената конкуренция във футбола надделяват над други съображения и клубовете ще трябва да продължат да вземат парите от хазарта, докато вече не им бъде законно разрешено да го правят.

За да бъде изживяването от хазартните игри приятно и вълнуващо, играчите трябва запазват контрол над ситуацията и да залагат отговорно. BetNews ви съветва да залагате разумно!

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК за още интересни новини от развлекателния сектор.



ОЩЕ НОВИНИ

image

Мъж спечели 36 млн. долара от лотария, но не успява да ги вземе

Участник в американската лотария пeчели 36 милиона долара с комбинацията от числа, която е избрал. Той обаче явно не е разбрал за късмета си, тъй като дълго не потърсил наградата си. А периодът от 180 дни затова е изтекъл миналата седмица. Късметлията е попълнил билет Mega Millions в супермаркет в Джаксънвил, Флорида, съобщават местните медии, […]

image

Казината в САЩ удариха джакпота с рекордна печалба за 2023 г.

Американските казина, притежавани и управлявани от различни компании (без притежаваните от индиански племена), са изпратили най-добрата година в историята си, като са спечелили 66,5 млрд. долара през 2023 г. Това показват данни, публикувани от Американската игрална асоциация (AGA) и цитирани от AP и БТА. Общата сума е с 10% по-висока, отколкото през 2022 г., която също […]

image

Flamingo Bet отвори врати в столичния квартал „Левски“ (ГАЛЕРИЯ)

Flamingo Bet е верига игрални зали, която се е доказала като предпочитано място за хазартни любители със своето професионално обслужване и уютна атмосфера. На 16 февруари към семейството на Flamingo Bet се присъедини още една зала в кв. „Левски“. По случай откриването имаше специална шоу програма, бонус за всеки посетител и чудесен кетъринг. В събитието […]