Избор на редактора

НАП глоби хазартен оператор и телевизии заради нерегламентирани реклами

от BetNews

11.12.2022



СЕМ също е установила проблеми във връзка с рекламата за хазарт

Националната агенция по приходите (НАП) е издала девет наказателни постановления на хазартен оператор, три национални и една музикална телевизии заради излъчване на нерегламентирани реклами на хазартни игри.

Информацията е изнесена от изпълнителният директор на агенцията Борис Михайлов по време на организираната от Съвета за електронни медии Международна конференция на медийните регулатори от Балканския регион в София. Участниците във форума са дискутирали върху темата за рекламата на хазарт в медиите.

Михайлов е посочил, че с дигитализацията на сектора се появяват все нови и нови платформи.

„НАП си дава сметка, че хазартът носи съществени приходи в хазната, но независимо от всичко само за две години агенцията е спряла дейността на над 130 сайта за онлайн залагания без лиценз, като за един месец е преустановена дейността на 49 платформи за онлайн залагания“, е заявил Михайлов.

Изпълнителният директор на приходната агенция е посочил още, че е поставено началото и на кампания, посветена на отговорния хазарт, като целта е да се разясняват пред широката общественост рисковете и последиците от хазартната зависимост.

През месец август тази година СЕМ и НАП подписаха меморандум за сътрудничество. Реално, приходната агенция наблюдава едва от две години процеса с хазарта (преди това в компетентността на Държавната комисия по хазарта) и следи за изпълнението на закона. От Съветът твърдят, че редовно изпращат сигнали до НАП за неправомерно съдържание, по които се правят проверки.

СЕМ ще сигнализира НАП при нарушение на закона за хазарта
ПРОЧЕТИ

Допустимо ли е продуктово позициониране на хазарт, могат ли да се спонсорират медийни услуги от организатори на хазарт и как те да бъдат представяни в аудиовизуалното съдържание? И кога е налице скрито търговско съобщение? Това са въпросите, които Съветът за електронни медии предстои да изясни по повод прилагането на Закона за радиото и телевизията във връзка с рекламата на хазартни игри.

Те възникнаха на последното заседание на СЕМ, на което членовете на съвета обсъждаха рекламните блокове в развлекателните “Игри на волята”, “Звездите в нас”, “С Рачков всичко е възможно” по Нова тв и “Фермата” и “Гласът на България” по Би Ти Ви.

Наблюдението от страна на СЕМ е установило проблеми във връзка с рекламата за хазарт.

Според мониторинга е налице тенденция, при която обособените рекламни блокове в рамките на предаванията започват и свършват с кратки реклами на хазартни оператори. В самите рекламни блокове има няколко реклами за хазартни игри.

Забрана спира рекламата на хазарт в Ирландия
ПРОЧЕТИ

Установено е и наличие на реклами за хазартни игри, които са врязани по време на самите предавания в долната или страничната лента на екрана.

Мониторингът показва и тенденция все по-често в тези реклами да участват известни личности като певци, артисти и спортисти, които са пример за подражание на младите хора, а това е предпоставка част от децата да бъдат привлечени към хазартните игри.

Netflix изолира хазарта от рекламите в платформата
ПРОЧЕТИ

Някои от рекламите за хазартни игри нарушават текст от медийния закон, според който търговските съобщения не трябва да насърчават поведение, което застрашава здравето или безопасността. Имало и несъобразяване с етичните правила, според които не трябва да се внушава, че участието в хазарта е благоприятно за успеха на личността.

Известни личности няма да участват в реклами за хазарт в Нидерландия
ПРОЧЕТИ
Как СЕМ ще процедира във връзка с откритите нарушения, ще реши на следващо свое заседание.

Съветът ще поиска и среща с Националния съвет по саморегулация, който се грижи за етиката в рекламната индустрия.

На 13 декември Съветът за електронни медии организира кръгла маса на тема Отговорен хазарт от 11 часа в  сградата на СЕМ, в която ще вземат участие СЕМ, НАП, браншови организации на доставчиците на медийни услуги, на доставчици на хазартни игри и други заинтересувани лица.

Както BetNews.bg писа, в началото на декември две от най-големите организации за защита на правата на децата протестираха срещу това, че рекламите на хазарт се излъчват пред непълнолетни и призоваха държавата да вземе мерки срещу телевизионната експанзия на онлайн залагания.

Повишаване на възрастта за участие в хазартни игри искат родители
ПРОЧЕТИ


ОЩЕ НОВИНИ

image

Най-голямата зала в България бе кръстена на хазартен оператор

Хазартен оператор беше представен като нов генерален спонсор на най-голямата зала в България – многофункционалното спортно съоръжение “Арена София” в столицата. От стопанисващото обекта държавно дружество “Национална спортна база” ЕАД съобщиха, че е подписан договор с игралната платформа 8888.bg, по силата на който занапред официалното име на залата ще бъде “Арена 8888 София”. Съобщение за […]

image

Коментар на седмицата: Бебетата на Стойчо

Назначаването на Александър Томаш за треньор на ЦСКА-София предизвика безброй коментари. Начинът, по който си тръгва от Спартак Варна е крайно неприятен за варненските фенове. От първите шест мача, „соколите“ имат четири победи, равенство и само една загуба. Това им отрежда третото място, което е особено престижно. Само, че нещата приключиха скоростно. Томаш вече е […]

image

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри

България взе участие в най-голямото световно събитие за игри – Gamescom. Форумът се проведе от 21 до 25 август в Кьолн, съобщават от индустрията. По думите им страната ни се включва за първи път в глобалното изложение с национален щанд с над 10 компании за разработка на игри. Сред тях са Incineration Productions, Kipi Interactive, […]